• YouTube

Vijesti i događaji

AI pregledi na Googleu doveli do velikog pada posjećenosti portala

AI pregledi na Googleu doveli su do velikog pada posjećenosti portala

AI pregledi na Googleu doveli do velikog pada posjećenosti portala

AI pregledi na Googleu postali su jedna od prijetnji egzistenciji online medija.

foto: Unsplash/Mitchell Luo

Portali koji su ranije bili prvi u rezultatima pretrage sada mogu izgubiti i do 79 posto broja posjeta, ukoliko se tražene informacije nađu u AI pregledima na Google pretraživaču, pokazala je analiza britanske kompanije za digitalnu analitiku Authoritas, javlja Guardian.

Online mediji upozoreni su na razoran uticaj koji novi AI pregledi imaju na broj posjeta, što može uzrokovati i do 80 posto pada broja klikova. AI pregledi su automatizirani kratki odgovori, koji sumiraju rezultate Google pretrage, uključujući i one koje se uzimaju sa stranica novinskih organizacija. Upravo ove objave, koje se prve pojavljuju u rezultatima Google pretrage, postali su jedna od prijetnji za egzistenciju online medija koji se oslanjaju na promet s Google pretraživača.

AI pregledi, kako se navodi, Google korisnicima često ponude sve potrebne informacije bez potrebe da kliknu na izvorni članak. Također, standardni rezultati pretrage potiskuju se niže na stranici, što dodatno umanjuje vidljivost linkova i broj posjeta.

Analiza je također otkrila da su linkovi ka YouTubeu, koji je u vlasništvu Googleove kompanije Alphabet, sada vidljiviji nego u standardnim rezultatima pretrage. 

Glasnogovornik Google rekao je da je riječ o netačnoj analizi, koja je zasnovana na “pogrešnim pretpostavkama i metodama” i da ona ne oslikava stvarni promet ka online portalima, prenosi Guardian.

Dodao je i da ljudi sve više traže sadržaj putem alata koje pokreće vještačka inteligencija, te da AI funkcije prilikom pretraživanja “omogućavaju korisnicima da postavljaju kompleksnija pitanja, čime se stvaraju nove prilike za otkrivanje web stranica”. On je naglasio i da Google i dalje svakodnevno šalje milijarde klikove ka online stranicama.

Istraživanja američkog Pew Research centra također su potvrdila da korištenje AI pregleda u rezultatima pretrage dovodi do značajnog pada posjećenosti drugih web stranica. Pew Research centar je, kako se navodi, proveo mjesečnu analizu na skoro 69.000 Google pretraga i utvrdio da korisnici kliknu na link ispod AI kratkog pregleda samo jednom u 100 slučajeva.

Istraživanje Pew Research Centra iz proljeća ove godine pokazalo je da je 58 posto ispitanika u Americi tokom marta koristilo Google pretrage sa AI generisanim pregledima. Osim toga, pokazalo se da su korisnici rjeđe klikali na izvore u rezultatima kada je prikazan AI pregled, što ukazuje na smanjen interes za originalnim sadržajem.

Glasnogovornik Googlea je, kako prenosi Guardian, kritikovao i ove rezultate istraživanja, kao i metodologiju i navodni pristrasan “skup upita koji ne predstavljaju realnu pretragu”.

Guardian izvještava i da predstavnici medijskih kuća tvrde da je Google nekoliko puta odbio da podijeli podatke koji bi im omogućili da procijene koliki je stvarni uticaj AI pregleda na njihov promet.

Iako AI pregledi još uvijek čine samo manji dio ukupnih pretraga, navodi se da britanski izdavači već bilježe negativne posljedice.

Owen Meredith, direktor britanskog medijskog udruženja (News Media Association), optužio je Google da “zadržava korisnike unutar vlastitog zatvorenog sistema, prisvajajući i unovčavajući vrijedne sadržaje – uključujući i novinske članke – koje su drugi stvorili kroz svoj rad”.

On je dodao i da je trenutna situacija neodrživa i može “rezultirati potpunim nestankom kvalitetnih informacija na internetu”. Dodao je i da regulator ima potrebne alate da reaguje i da to hitno mora učiniti.

Guardian piše da je zbog ovoga, u saradnji organizacije za tehnološku pravdu Foxglove i Saveza nezavisnih izdavača i pokreta Movement for an Open Web, podnesena pravna žalba britanskoj Agenciji za konkurenciju i tržište.

Direktorica organizacije za tehnološku pravdu Foxglove, Rosa Curling, rekla je da su istraživanja pokazala “razoran uticaj koji Googleovi AI pregledi već imaju na nezavisne britanske medije”.

Izvor: Guardian, Pew Research Center

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.