Mala biblioteka građanskog angažmana na Webu

Mala biblioteka građanskog angažmana na Webu

Izvori koji slede korišteni su na neki način kroz seriju radionica na temu participatornih komunikacija koje je Mediacentar organizovao u više gradova BiH.

Na radionicama se pričalo o alatima, tehnikama i primerima dobre komunikacije građana, medija i lokalnih vlasti radi opšteg dobra, i to uz pomoć interneta.

Kako se radi o praktično primenljivim, često vrlo atraktivnim priručnicima i vodičima (na engleskom jeziku), linkove na neke od njih objavljujemo ovde – pa kome bude na korist. Slične izvore na jezicima našeg regiona rado ćemo objaviti. 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lokalne vlasti i društveni mediji?
Iako su primeri u ovoj publikaciji britanski, društveni mediji su globalni, a strategije koje ih koriste za komunikaciju sa građanima primenljive gotovo svuda. Publikacija daje primere kako lokalne vlasti mogu da iskoriste alate društvenih medija za dobrobit zajednice, kao i rizike ako ignorišu tehnološki napredak i građane koji ga prate.
Naziv publikacije: ’Local by Social - How Local Authorities can use Social Media to Achieve More for Less’ (PDF)

UNESCO - Vodič za medije - sadržaj koji proizvode korisnici

Po prvi put je objavljen vodič za emitere širom sveta koji treba da im pomogne da podstaknu poubliku da stvara tzv. korisnički sadržaj, ali i poboljšaju savremenu medijsku i informacijsku pismenost. Vodič je objavio UNESCO.

 

Budućnost novinarstva – kriza identiteta?
Šta je danas činiti novinaru u sred novih platform, društvenih medija, angažmana zajednice u stvaranju medijskog sadržaja? Međunarodna federacija novinara (IFJ) objavila je publikaciju ‘Journalism Unions in Touch with the Future’ koja novinarima demistifikuje stanje profesije u novom medijskom okruženju, daje neke praktične savete i studije slučajeva.

 

Društvene mreže za društvene promene

Na 256 stranica besplatnog, odlično upakovanog, zabavno predstavljenog materijala naučite kako da upotrebite društvene mreže za projekte od javnog interesa.

Knjigu „Social by Social“ možete besplatno da preuzmete kao PDF sa socialbysocial.com ili da čitate interaktivna poglavlja online.

 

New Media Makers - alati za inovatore u novim medijima

Publikacija “New Media Makers: A Toolkit for Innovators in Community Media and Grant Making” je dostupna u obliku interaktivnih modula i kao vodič u PDF-u. Ovaj vodič analizira tri online projekta koje je pokrenula lokalna zajednica a proizveli građani-novinari i tri projekta koje su pokrenuli profesionalni novinari – njihove etičke dileme, uticaj projekata i uloge u novom medijskom ekosistemu.

Opismenite se za multimedijsko doba
Kako da napravite podcast? Kako snimiti kvalitetan audio koristeći Skype? Kako pretraživati baze podataka online? Koji su to open source softveri za novinare i blogere? Kako napraviti audio i video za web? Odgovori na mnoga slična pitanja nalaze se u formi različitih interaktivnih materijala, vodiča i linkova na sajtu www.itrainonline.org (jedan od inicijatora projekta je i UNESCO).

“Novinarstvo 2.0”: Vodič za digitalnu pismenost
Publikacija “Novinarstvo 2.0: Kako preživeti i napredovati” Marka Briggsa je vodič za sve novinare koji žele da prihvate izazove digitalnog doba, ali i one koji objavljuju na webu a nisu profesionalni novinari. Šta je Web 2.0, kako pisati za web, koje je alate obavezno poznavati, kako pokrenuti blog, koristiti digitalnu fotografiju i video na sajtu ili blogu.

 

Blog for a Cause! - vodič za blog zagovaranje
Vodič objašnjava kako aktivisti mogu koristiti blogove kao dеo kampanje protiv nepravde širom sveta. Objavio ga je Global Voices Advocacy, projekt posvećen borbi protiv cenzure u okviru ‘Global Voices Online’. Šta je to blog zagovaranje i kako napraviti i razvijati blog posvećen zagovaranju neke bitne teme, kao i zajednicu okupljenu oko ne – preuzmite priručnik.

 

Priručnik za blogere i cyber-disidente
U cilju da pomogne slobodu izražavanja u svetu, organizacija Reporteri bez granica ažurirala je publikaciju Priručnik za blogere i cyber-disidente, besplatno dostupan na sajtu ove organizacije, a namenjen svima koji žele da objavljuju blogove. Priručnik daje praktične savete i preporučuje alate i tehnike za pravljenje blogova i njihovo dobro pozicioniranje u pretraživačima, kao i za izbegavanje cenzure.

 

10 taktika za info-aktiviste
I dokumentarac i online vodič-priručnik, ’10 taktika za pretvaranje informacije u akciju’ prati 35 priča uspešnog info-aktivizma u više od 20 zemalja. Potencijalni izvor ideja za one koji taktički koriste informacije, komunikacije i digitalne tehnologije. Projekt organizacije Tactical Technology Collective.

 

 

Tactical Media Files: arhiva taktičkih medija
Web sajt Tactical Media Files arhiva je primjera korištenja taktičkih medija u aktivističkim kampanjama (online arhiv video klipova, tekstova i drugih elemenata proteklih kampanja).

 

 

Komunikacije za razvoj
The Communication Initiative je sveobuhvatni resursni centar za sve koji se bave medijima i komunikacijama kao strategijom ekonomskog i društvenog razvoja.
Uključuje studije slučajeva, evaluacije projekata, istraživanja, mogućnosti za finansiranje i slično. Takođe se objavljuju oglasi za poslove, najave raznih događaja na temu medija u funkciji razvoja, treninga i drugih mogućnosti za usavršavanje.
Sajt je i mesto povezivanja organizacija i pojedinaca – stručnjaka u ovoj oblasti, čija mišljenja i iskustva u radu na projektima širom sveta se mogu pratiti na blogu “Komunikacije, mediji i razvojne politike”.

-----------------------------------------------------------------------

Neki od ovih izvora su korišćeni na radionicama koje je u više gradova u BiH organizovao Mediacentar pod nazivom “Participatorne komunikacije - Lokalni mediji i participacija građana u procesu odlučivanja u lokalnoj zajednici”.

Projekt su finansirali Fond otvoreno društvo BiH i Local Government and Public Service Reform Initiative – Budimpešta.