Promjene u redakcijama su nužne - stara pravila više ne vrijede

Promjene u redakcijama su nužne - stara pravila više ne vrijede

Intervju s Borisom Ličinom Borjom - urednikom časopisa PlanaB, jednog od medija koji je počeo primjenjivati interaktivne infografike u svom online izdanju. Tiskano izdanje časopisa PlanB više ne izlazi od listopada, 2011. godine - Plan B izašao je u 47 brojeva, od srpnja 2007. do listopada 2011. godine. Danas postoji kao online magazin - http://www.planb.hr/. Također, imaju sekciju na tportal.hr na kojem objavljuju tematske tekstove i infografike.

1. Od kuda motivacija i odluka za objavljivanjem infografika kao vizualnog sadržaja u online izdanju časopisa PlanB? Zašto ste se odlučili za grafički prikaz u interaktivnom formatu i kako je on prihvaćen od strane čitatelja?

Infografikama smo htjeli na drugačiji način pružiti čitateljima informaciju - u našem slučaju je i puno zabavniji. Također, htjeli smo se na neki način razlikovati od ostalih hrvatskih web magazina, a koliko znam, nitko ne radi ovakve stvari pa je to još jedan način da privučemo pažnju korisnika. Naravno, infografike su izvrsno prihvaćene jer je takav prikaz informacija puno atraktivniji od čistog teksta.



2. Koji su uobičajeni postupci nastanka ovakve vrste sadržaja? Na koji način prikupljate podatke i tko je sve uključen u njegovu pripremu?

Ovakav sadržaj nastaje malo duže nego običan tekst jer je produkcijski daleko zahtjevniji. Nakon kostura, koji se sastoji od infomacija, a koje skuplja autor infografike u suradnji s urednicima, infografika se dizajnira i zatim programira. Dakle, uključeni su novinar, urednici, dizajneri i programeri.

3. Nastojite li infografikama istaknuti važnost pojedine priče ili je njihova primarna svrha estetika sadržaja koja na webu kao mediju ima sve veću važnost?

Podjednako nam je važno i da na drugačiji način prikažemo informaciju kao i važnost priče. Taj multimedijalni sadržaj je na inozemnim portalima jako važan - dovoljno je pogledati The New York Times ili Guardian pa vidjeti kako se tamo to vrhunski radi. No, oni imaju budžete o kojima mi samo možemo sanjati.


 
4. Planirate li u nastavku pripremati i objavljivati priče u nekim novim formatima infografika i vizualizacija specifičnima za umreženo okruženje?

Za sada ćemo se držati ovakvih, interaktivnih infografika.
 
5. I konačno koje bi prema vašem mišljenju trebale biti nužne promjene u redakcijama u kontektstu profila ljudi, financijskih ulaganja te alata kako bi se kvaliteno mogle isporučivati vizualizacije i infografike?

Promjene u redakcijama su nužne jednostavno jer stara pravila više ne vrijede - osim novinara i urednika, danas u redakcijama morate imati i dobre dizajnere, programere. Oni naravno ne služe samo za infografike već za sav multimedijalni sadržaj koji otvara ogroman prostor za nove načine prezentacije informacija.