Povratak urednika: zašto je ljudski filter budućnost weba
Povratak urednika: zašto je ljudski filter budućnost weba
Internet postaje preglomazan i pretrpan. Da li će u sljedećoj fazi razvoja weba, nakon algoritama i agregatora vijesti, urednici opet preuzeti vodeću ulogu?
Web 1.0 su bili web sajtovi, web 2.0 društvene mreže - kako god 3.0 bude izgledao, veliku ulogu će igrati bolji filteri. Internet je danas preglomazan i pretrpan. Dizajn i pretraživost vas mogu dovesti donekle, ali izbor je jednostavno prevelik. U članku na web sajtu Sparksheet, novinarka i urednica Karyn Campbell govori zašto je u ovakvoj situaciji potreban povratak umjetnika-ranije-poznatog-kao-urednik.
Unatoč popularnosti ovih servisa, istraživanja pokazuju da samo 14% publike do sadržaja dolazi preko pretraživača i društvenih mreža. Web sajt Drudge Report, kolekcija linkova koju prikupljaju tri urednika i koji nije promijenio dizajn od pokretanja 1997. godine, dnevno usmjerava dvostruko više ljudi na vijesti nego Facebook i Twitter zajedno. Google News, pokrenut 2002. i potpuno automatiziran, u 2011. poziva urednike vijesti da istaknu najvažnije sadržaje. Facebook zapošljava urednike vijesti, YouTube angažira muzičke novinare i potpisuje multimilionske ugovore sa profesionalnim režiserima, a AOL je svoju budućnost povjerio uredničkom vodstvu Arianne Huffington.
Ono što ovdje vidimo je konvergencija pretraživača, društvenih mreža i uredništava. Nekada automatizirane mreže će morati imati prepoznatljiv „glas“ da bi izgradile i zadržale lojalnost. Četvrtina osoblja video servisa Vimeo je posvećena kreiranju zajednice i regulisanju njene atmosfere.
Primjer korištenja određene vrste ekskluzivnosti u kreiranju ukusa korisnika je iTunes, Apple-ov muzički servis koji postavlja određene standarde za objavljivanje sadržaja. Neki to nazivaju snobizmom, no nepobitno je da funkcionira i da korisnike na neki način oslobađa tereta preširokog izbora. Ili riječima Steve Jobsa: „Nije korisnikov posao da zna šta želi“.
Internet nam nudi bezbroj mogućnosti, ali stara izreka „kvalitet prije kvantiteta“ i dalje stoji i korisnici se žele osloniti na nekoga ko će im reći šta je dobro, šta je istinito. Sve se svodi na povjerenje. Teško je vjerovati „divljem“ internetu, pa se okrećemo prijateljima, omiljenim blogerima, slavnim ličnostima. Zato će najpametnije kompanije mogućnosti automatizacije u budućnosti kombinovati sa ljudskim filterima.
Izvorni članak pod nazivom "Return of the Editor: Why Human Filters are the Future of the Web" (Karyn Campbell) dostupan je na web sajtu Sparksheet.