Donald Trump kao pobjednik u borbi za udarni termin
Donald Trump kao pobjednik u borbi za udarni termin
Ilustracija: Pixabay
Nedavno objavljena knjiga Jamesa Poniewozika “Audience of One” može biti zanimljiva za sve one koje interesuje odnos medija i politike. Njen podnaslov “Donald Trump, televizija i lomljenje Amerike” ukazuje da je medij televizije monitor na kome aktuelni američki predsjednik mjeri domete vlastitih twitterskih poruka. Prema Poniewoziku, najvažnije lekcije koje je Trump kao televizijski ovisnik naučio su: pobjednik je jedino što se pamti, najbolje je biti “sam protiv svih” i “nema historije ili objektivne istine izvan vlastitog, neposrednog interesa te da se realnost obnavlja sa svakim novim tweetom ili pritiskom na daljinski upravljač… Ako je Dwight Eisenhower postao predsjednik kao ratni pobjednik, onda je Donald Trump postao pobjednik osvojivši najgledaniji temin (“prime time”) na mreži NBC.” Ove Poniewozikove teze su potvrđene proteklog vikenda. Predsjednik je bio scenarista, producent i protagonist informativnog programa koji je imao jasan cilj: prikupljanje toliko potrebnih pozitivnih poena i skretanje pažnje s procesa opoziva kojim Demokrate u Zastupničkom domu pokušavaju da uzdrmaju njegovu poziciju.
“Upravo se desilo nešto veliko!” – je bio tweet koji je u subotu naveče poslužio kao intrigirajući spot da bi ubrzo Sekretarica za štampu Stephanie Grisham najavila specijalno predsjedničko obraćanje naciji za nedjelju ujutro. Na prvi pogled, nedjelja ujutro u 9 sati ne izgleda kao dobro izabrano vrijeme za saopštenje neke izuzetno važne vijesti. Kome je do politike u to doba? Ali, ovdje treba znati da je to vrijeme na američkim televizijskim mrežama (CBS, ABC, NBC i Fox) tradicionalno rezervisano za političke emisije koje rekapituliraju proteklu sedmicu. Za Donalda Trumpa i Bijelu Kuću ovo je bila izuzetna prilika: ako ne možemo uticati na sadržaj, komentare ili ukupni pozitivni uticaj u ovim emisijama, onda ih možemo, makar na jedan dan zamijeniti nečim što predstavlja našu nesumljivu pobjedu.
Nešto poslije 9 sati predsjednik Donald Trump je izašao pred kamere i mikrofone te saopštio:
“Prošle noći, Sjedinjene Američke Države su privele svjetskog teroristu No. 1 pred lice pravde. Abu Bakr al-Baghdadi je mrtav.” Uslijedio je jednosatni pobjednički krug u kojem je detaljno opisao akciju američkih komandosa, skicirajući okvire budućeg filmskog hita. Najvažniji detalji: “al-Baghdadi je završio kao pas, kao kukavica koji se krije iza djece… Od prvog dana mog mandata stalno sam ponavljao: Gdje je Baghdadi? Ja želim njega! …ISIS je tehnički briljantan. Oni koriste internet bolje nego iko u svijetu, osim možda Donalda Trumpa… Godinu dana prije nego će World Trade Center biti srušen, napisao sam knjigu. Rekao da Osama Bin Laden treba biti ubijen. Niko me nije slušao… Ali ljudi su uvijek dolazili i govorili kako je jedna od zadivljujućih stvari o meni je da sam predvidio opasnost… I to je istina. Ali štampa ne želi da piše o tome… Da su me slušali, mnoge stvari bi bile drugačije.”
Trumpova velika medijska pobjeda je zabilježena onog trenutka kada su se televizijske mreže vratile redovnoj šemi i unaprijed snimljenim, nepolitičkim, “laganijim” temama prigodnim za nastavak nedjeljnog jutra. Pozitivni poeni su upisani među njegovim pristalicama pa su oni u ruralnim krajevima mogli spokojno otići u crkvu. Oni iz urbanih sredina mogli su se prepustiti sekularim ritualima: roštilj, pivo a zatim američki nogomet (NFL).
Kao Hase iz pjesme “Zabranjenog pušenja”, Donald Trump zna da ima “još mnogo važnih utakmica” prije sljedećeg novembra i predsjedničkih izbora. Ova nedjelja je stabilizirala njegovu poziciju među Republikancima u Senatu ako dođe do glasanja o eventualnom opozivu. Mrtvi Abu Bakr al-Baghdadi može samo da poveća broj onih potencijalnih glasača koji odobravaju njegov rad. A možda ga je neko podsjetio na, u sličnim situacijama često spominjani film, “Wag the Dog”, u našim krajevima preveden kao “Ratom protiv istine” ili “Predsjedničke laži”. U tom filmu, Conrad Brean, predsjednikov specijalni savjetnik za medije, koga igra Robert de Niro, kaže: “Dobar plan za danas je bolji nego savršen plan za sutra.”
___
Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.