Guardian više ne gubi finansijski – lekcije iz njihovog iskustva

Guardian više ne gubi finansijski – lekcije iz njihovog iskustva

Guardian više ne gubi finansijski – lekcije iz njihovog iskustva

Nakon godina gubitaka, britanska medijska kuća javlja dobre vijesti za opstanak produkcije vijesti iz Guardiana.

foto: Ilustracija/NiemanLab

Kompanija Guardian News & Media je objavila kako je u protekloj fiskalnoj godini zaradila od oko 800.000 funti što je rast u odnosu na oko 57 miliona funti gubitaka u protekle tri godine.

Glavna i odgovorna urednica Guardiana, Katherine Viner, poručila je kako je ostvaren cilj da više nema gubitaka, a uspjeli su imati i malu zaradu što je put ka samoodrživosti novine.

“To znači da novac od oglašavanja u kombinaciji sa podrškom koju ostvarujemo od vas, naših čitalaca, ove godine je pokrila produkciju novinarstva koje informiše i inspiriše milione ljudi širom svijeta. Naš jedinstveni model vlasništva znači da nas ne kontrolišu milijarderi ili grupa dioničara koji zahtijevaju dobit – svaka zarada i svi finansijski prilozi naših čitalaca investiraju se direktno u naše novinarstvo”.

NiemanLab daje osvrt na modele finansiranja i poteze koje je Guardian poduzeo i nudi nekoliko savjeta za opstanak novinskih kuća u digitalnom okruženju.

Zaradite od digitalnih, a ne printanih izdanja. Iako i dalje izdaje novinu, oko 55 posto zarade Guardian ostvaruje iz digitalnih izvora (rast u digitalnom oglašavanju i digitalnim pretplatnicima). Samo osam posto zarade Guardianu donosi oglašavanje u printanom izdanju. Još uvijek ima novca u printanim izdanjima, ali to ne bi trebalo da je glavni izvor niti fokus za novinske kuće.

Zaradite od čitalaca, a ne oglašivača. Mnoge velike medijske kuće, poput New York Timesa, Washington Posta, Financial Timesa i drugih, izgradile su svoje modele prihoda sa digitalnih platformi oko prodaje pretplate čitaocima, i u tome i uspijevaju – prodati pristup sadržaju za one koji mogu da plate. Ali Guardian je drugačiji – ta medijska kuća nije postavila paywall iz razloga da kvalitetno novinarstvo ponudi svima, a ne samo onima koji za njega mogu da plate. Ipak, snažnom kampanjom je pozvala korisnike da doniraju za novinarstvo koje oni proizvode – i uspjelo im je. Uradili su to na dva načina: napravili su digitalnu pretplatu za svoje najlojalnije korisnike (iako je Guardian aplikacija besplatna za sve, napravili su unaprijeđenu verziju za korisnike koji ne žele reklame i žele dnevnu križaljku) i tražili su finansijsku podršku čitalaca stalno (ispod svakog članka koji pročitate u online izdanju Guardiana, vidjet ćete poruku o važnosti onoga što ta novina radi i mogućnosti da donirate novac).

Zarađujte više novca nego ranije. Godišnje zarade u Guardianu su rasle tri posto. U posljednje tri godine, ta medijska kuća je napravila značajne uštede što je dovelo do toga da prestanu da gube, ali je značilo i otpuštanja.

NiemanLab navodi da iako su ove lekcije korisne, ne moraju nužno uspjeti u svim medijskim kućama. Podsjećaju da i pored svega, Guardian iza sebe ima fond koji podržava novinu. Tu su i lekcije koje mogu poslužiti formiranju strategija u drugim medijima:

  • Imajte identitet. Potrebno je da se vidi da se borite za nešto, bilo da su to interesi neke zajednice ili politička uvjerenja. Povezanost sa čitateljstvom mora biti dublja u online svijetu nego ranije, kroz print.
  • Zapamtite da finansijski odnos čitateljstva s vašom publikacijom nije prosto u transakciji. “Ako pišete ono što želim čitati, dat ću vam novac” jeste jedan način da posmatrate pretplatnika, ali posmatrajte i one koji razmišljaju “Sviđa mi se za šta se zalažete, dat ću vam novac” ili “Želim da i drugi mogu čitati ono što pišete, dat ću vam novac”. Mnogi čitatelji koji bi platili žele da podrže razlog zbog kojeg radite to što radite.
  • Samo pitajte. Vaši čitaoci moraju znati da treba da vas podrže, a da biste to uradili treba vam bolja komunikacija s njima – više od paywalla koji će se jednog dana pojaviti kada otvore vaš medij.  

Izvor: NiemanLab

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.