Nije sve što piše istina

Pod motom „Nije sve što piše istina“, kojim se nastoje animirati mladi i jačati njihova medijska pismenost, odvijaće se aktivnosti u okviru projekta „Jačanje medijske pismenosti mladih u BiH“, koji finansira Evropska unija. Već tokom decembra počinje organizacija radionica s ciljem edukacije o korištenju digitalnih medijskih platformi, prepoznavanju dezinformacija i razvijanja kritičkog razmišljanja kod mladih u srednjoškolskoj dobi. 
 
Svaka radionica je podijeljena u šest oblasti, koje se odnose na razumijevanje online medijskih sadržaja, razumijevanje različitih pojavnih oblika dezinformacija, verifikaciju online sadržaja, digitalnu privatnost, pregled i praktične primjere dezinformacija, posebno onih koje su plasirane tokom pandemije COVID-19. Prva radionica održaće se u Zenici 16. decembra, a do aprila 2022. održaće se ukupno deset ovakvih radionica širom Bosne i Hercegovine.
 
„Želimo pomoći mladima da razviju vještine etičkog razmišljanja u odnosu na medijske sadržaje i razumijevanja posljedica do kojih dolazi kada proizvodimo, dijelimo ili preporučujemo sadržaje koji sadrže dezinformacije“, naglašeno je tokom pripreme projekta iz Media centra i BORAM-a. Poseban cilj je razvijanje znatiželje i razumijevanja važnosti informacije i uključivanja mladih u javnu debatu. 
 
Radionice se organizuju s ciljem jačanja kritičkog razmišljanja, posebno u kontekstu digitalnih platformi. Projekat ima dvije ciljne grupe – mlade konzumente medijskog i sadržaja online platformi i medijske profesionalce koji kreiraju sadržaje u tradicionalnim medijima, ali i putem novih digitalnih platformi, koje sve više preuzimaju primarnu ulogu informisanja mladih. U skladu s tim definisane su i poruke: „Nije sve što piše istina“, „Pazi šta čitaš“,  „Pazi šta dijeliš“ i „Ne vjeruj na prvu“, koje ujedno i odražavaju ciljeve projekta. Kako bi se stekao uvid u nivo razumijevanja ciljnih grupa u ovim oblastima, provedeno je istraživanje, koje je pokazalo da 39 odsto mladih želi da razvije vještine prepoznavanja lažnih vijesti i dezinformacija, a mladi u dobi 14 do 19 godina su popunjavali upitnik o temama koje bi željeli da čuju. Rezultati koji su dobijeni iskorišteni su za kreiranje sadržaja za radionice. 
 
Projekat „Jačanje medijske pismenosti mladih u BiH“ važan je jer je planirano da mladim ljudima pomogne da razviju vještine razumijevanja medijskog sadržaja i informacija u širem društvenom kontekstu i implikacija na njihove živote i zajednice. Jedan od preduslova da mladi budu osposobljeni za ono što ih čeka kada postanu donosioci odluka je medijska pismenost.