Rodne uloge u ženskim časopisima
U okviru istraživanja Mediacentra, u tekstu „Karijera, ljepota, majčinstvo: Predstavljanje rodnih uloga u ženskim časopisima u Albaniji“, Ilda Londo analizira na koji način specijalizirani ženski magazini u Albaniji mitilogiziraju žensku ljepotu i porodični život, te jačaju postojeće društvene norme i stereotipe.
Tekst “Karijera, ljepota, majčinstvo: Predstavljanje rodnih uloga u ženskim časopisima u Albaniji”, je rezultat istraživanja koje je Ilda Londo provela za potrebe regionalnog istraživačkog projekta Rodni stereotipi u medijima: reprezentacija žena u štampanim medijima u Jugoistočnoj Europi, Mediacentra Sarajevo.
Kao rezultat projekta istraživanja reprezentacionih praksi, medijskog portretiranja žena i roda u medijima, Mediacentar Sarajevo je objavio zbornik naučno-istraživačkih radova „Stereotipizacija: Predstavljanje žena u štampanim medijima u Jugoistočnoj Evropi“ (ur. Nirman Moranjak Bamburać, Tarik Jusić, Adla Isanović). Zbornik u kojem je objavljen i tekst Ilde Londo (Albanija), sadrži i istraživačke radove autora i autorica iz Bosne i Hercegovine, Bugarska, Hrvatske, Makedonije i Srbije.
“Ovaj rad analizira način portretiranja žena u ženskim časopisima u Albaniji, fokusirajući se na tri glavna elementa: karijeru, ljepotu i majčinstvo. Pod pretpostavkom da stavovi, predodđbe i likovi prikazani u medijima odslikavaju postojeće trendove, predodžbe i kulturu u društvu u odnosu na rodne uloge, analiza pokušava identificirati načine na koje se medijski diskursi i predstavljanje žena i rodnih uloga I odnosa podudaraju sa širim društvenim normama, stereotipima i praksama. U tekstu se tvrdi da prikazivanje žena u ovim časopisima potcrtava važnost postizanja ženstvenosti, a time i samopoštovanja, uglavnom kroz ljepotu, dok se umanjuje značaj ostalih važnih aspekata ženinog života, kao što su profesionalni uspjesi i borba za rodnu ravnopravnost. Ne samo da se čini da je ljepota tipična ženska vrijednost i cilj, već se i majčinstvo zagovara kao krajnji cilj, nešto bez čega bi ženin život bio nepotpun.U prikazu porodičnog života i uloga u odnosu na majčinstvo, ne istražuju se nikakve druge mogućnosti osim vrijednosti tradicionalnog porodičnog modela, čime se jačaju postojeće društvene norme i stereotipi. Dakle, kombinacija mitova o ljepoti i porodici ograničava modele uspješnih žena u ovim časopisima, a time i čitalaca, na jurnjavu za uljepšavanjem i majčinstvom. Na taj način se karijera i druga društvena dostignuća ostavljaju kao opcija, a ne kao nužnost za samoostvarenje, čime se odražavaju i jačaju postojeće društvene norme i stereotipi.“ Cijeli tekst možete preuzeti u .PDF formatu ovdje:Ilda LONDO, “Karijera, ljepota, majčinstvo: Predstavljanje rodnih uloga u ženskim časopisima u Albaniji “Objavljeno u: Nirman Moranjak BAMBURAĆ, Tarik JUSIĆ, Adla ISANOVIĆ (ur.). STEREOTIPIZACIJA: PREDSTAVLJANJE ŽENA U ŠTAMPANIM MEDIJIMA U JUGOISTOČNOJ EVROPI. Mediacentar Sarajevo, 2007. Str 137-163.
Također, objavljena je i dostupna i engleska verzija teksta:
Ilda LONDO, “Career, Beauty and Motherhod: Representation of Gender Role in Women Magazines in Albania„ In: Nirman Moranjak BAMBURAĆ, Tarik JUSIĆ, Adla ISANOVIĆ (eds.). STEREOTYPING: REPRESENTATION OF WOMEN IN PRINT MEDIA IN SOUTH EAST EUROPE. Mediacentar Sarajevo, 2006. pp 133-160.
..........................................................................................................................
O autorici:
Ilda LONDO radi kao koordinatorica istraživanja na Albanskom medijskom institutu u Tirani u Albaniji. U svom radu prvenstveno se bavi raznim regionalnim istraživačkim projektima o medijima i društvu, kao što su: istraživanja o medijskom vlasništvu i koncentraciji, medijsko praćenje etničkih manjina, istraživanja medijske scene, trendovi u razvoju radio-televizije, samoregulacija i etička pitanja, pregledi medijskih zakona i njihovo provođenje itd.
O projektu:Projekat “Rodni stereotipi u medijima: reprezentacija žena u štampanim medijima u Jugoistočnoj Europi” predstavlja zajednički poduhvat Mreže za profesionalizaciju medija u jugoistočnoj Europi (SEENPM) i Balkanske mreže za ljudska prava (BHRN), koji su finansirali SEENPM, Fond otvoreno društvo BiH (FODBIH) i Ministarstvo inostranih poslova Danske – Program za susjede (NAB).Partneri na projektu su Albanski Institut za medije (Tirana, Albanija), Centar za razvoj medija (Sofija, Bugarska), Makedonski Institut za medije (Skopje, Makedonija), Mediacentar Beograd; (Beograd, Srbija), B.a.b.e- Budi aktivna, Budi emancipirana. Grupa za ženska ljudska prava (Zagreb, Hrvatska).