Crowdfunding za novinarske projekte u porastu

Crowdfunding za novinarske prijekte u porastu

Crowdfunding za novinarske projekte u porastu

Istraživanje američkog Pew Research centra pokazalo je da se mediji i novinari sve češće okreću plaformama poput Kickstartera za finansiranje svojih projekata.

Prikupljanje sredstava od publike, čemu se novinari sve češće okreću, još uvijek je 'kap u moru' u odnosu na multimilionske iznose koji u medije stižu od oglašivača, pokazao je izvještaj "Crowdfunding u novinarstvu: Mali ali rastući doprinos novinarstvu od javnog interesa".

Tako su u prvoj polovini 2015. godine medijski projekti prikupili više od 1,74 miliona dolara na Kickstarteru, vodećoj internet platformi za crowdfunding, u odnosu na 49.256 dolara 2009. godine, kada je Kickstarter pokrenut. Povećan je i broj projekata koji finansiranje traže na taj način, sa 17 na 173. Većinu projekata za finansiranje prijavljuju pojedinci (oko 43%), a njihovi predstavnici dolaze iz više od 60 zemalja svijeta.

Foto: Pew Research Center, 2016

"Crowdfunding daje glas i vidljivost naporima koji drugačije ne bi bili primijećeni i finansirani, omogućavajući javnosti još jedan način da se uključi u kreiranje, finansiranje i širenje novinarskih priča, a medijskoj industriji da doda još jedan neophodan izvor prihoda", piše u izvještaju.

Izvještaj u obzir uzima samo podatke sa platforme Kickstarter, no posljednjih godina se pojavljuju i nove platforme za crowdfunding (poput IndieGogo, Spot.us, Beacon Reader, Contributoria itd.), a pokreću se i platforme specijalizirane isključivo za finansiranje novinarskog rada.

Kompletan izvještaj dostupan je ovdje.

Izvor: Pew Research Center, Poynter