Facebook će u naredne tri godine plaćati naknadu izdavačima vijesti u Australiji

Facebook će u naredne tri godine plaćati naknadu izdavačima vijesti u Australiji

Facebook će u naredne tri godine plaćati naknadu izdavačima vijesti u Australiji

Ova odluka je donesena nakon što je Facebook prošlog mjeseca privremeno blokirao dijeljenje vijesti iz Australije na toj društvenoj mreži.

foto: pixabay

Facebook je pristao platiti novinarski sadržaj News Corp-u, kompaniji Ruperta Murdocha, i to mjesec dana nakon što je ta društvena mreža privremeno blokirala linkove sa vijestima u Australiji zbog zakona kojim se vršio pritisak na digitalne gigante da plate naknade izdavačima vijesti, piše The New York Times.

Iz kompanije News Corp saopšteno da će taj trogodišnji ugovor s Facebookom o plaćanju sadržaja u Australiji promijeniti uslove prometa u novinarstvu, piše The Guardian.

Facebook će plaćati kompletan sadržaj kompanije News Corp koja kontroliše oko 70 posto tiraža novina u Australiji, uključujući The Australian, The Daily Telegraph i The Herald Sun, piše BBC. Pod kontrolom te kompanije je, kako se navodi, i sajt News.com.au i Sky News Australia čije se vijesti u toj zemlji najviše dijele na Facebooku.

The Guardian navodi da je News Corp kompanija za objavljivanje svojih publikacija u Sjedinjenim Američkim Državama sa Facebookom postigla odvojen dogovor 2019. godine kojim je odlučeno da će umjesto plaćanja, Facebook omogućiti objavljivanje dodatnih priča te kompanije na Facebook Newsu.

Facebook je također najavio preliminarne ugovore o plaćanju s nezavisnim novinskim organizacijama, uključujući Private Media, Schwartz Media i Solstice Media, ali do sada je zvanično potpisao sporazume sa News Corpom i Seven West Media, još jednom velikom novinskom kampanjom, piše The New York Times. Trogodišnji ugovor o plaćanju vijesti izdavačima u toj zemlji, Google je sa kompanijom News Corp potpisao prošlog mjeseca, dok je tada Facebook, nakon žestokih kritika, odustao od odluke o blokiranju širenja ili gledanja linkova sa vijestima u Australiji.

The Guardian piše da je zakon o news medijima u Australiji osmišljen kako bi se smanjili gubici od oglašavanja tradicionalnih medija, navodeći da je od 100 američkih dolara potrošenih na oglašavanje, 53 američkih dolara išlo Googleu i 28 Facebooku. BBC navodi da je riječ o prvom zakonu u svijetu čiji je cilj natjerati tehnološke plaforme da plaćaju vijesti.

Izdavači kažu da će prihodi od Googlea i Facebooka pomoći u zapošljavanju većeg broja novinara i nastavku podržavanja novinarstva od javnog interesa u Australiji, piše The Guardian.

Izvor: NYT, The Guardian, BBC

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.