Novi otkazi i smanjenje plata u hrvatskim medijima

Novi otkazi i smanjenje plaća u hrvatskim medijima

Novi otkazi i smanjenje plata u hrvatskim medijima

Izdavač hrvatskih novina 24sata, Večernjeg lista i Poslovnog dnevnika počeo je sa otpuštanjem tridesetak zaposlenika. 

Foto: Unsplash

Medijska grupacija Styria, firma iz Austrije i izdavač hrvatskih novina 24sata, Večernjeg lista i Poslovnog dnevnika, počela je sa otpuštanjem tridesetak zaposlenika, kao i sa smanjivanjem plata od 5 do 25 posto novinarima, medijskim zaposlenicima i menadžerima u 24sata, piše Nacional. Kako se navodi riječ je o novoj racionalizaciji poslovanja koja je najavljena prošle sedmice, a najviše otkaza je u 24sata (njih dvadesetak). U Poslovnom dnevniku otkaz je dobilo troje zaposlenika, dok je u Večernjem listu planirano šest otkaza.

Iz ovog medija navode da je tokom racionalizacije poslovanja u 24sata prošle sedmice provedeno i potpisivanje novih ugovora sa smanjenjem bruto plata zaposlenicima “po platnim razredima”.

“Prema dostupnim informacijama, onima s najmanjim plaćama u 24sata primanja nisu ‘rezana’, zaposlenicima u idućem platnom razredu plaće su rezane pet posto, a većini novinara, urednika i grafičara plaće su smanjene od 5 do 10 posto. Menadžerima su smanjene plaće 15 posto, a članovima uprave izdavača najtiražnijeg hrvatskog dnevnika čak 25 posto”, piše Nacional.

Navodi se i da su otkazi za pet ili šest honorarnih i stalno zaposlenih novinara i grafičara Večernjeg lista u tzv. prvom valu otkaza planirani bez konsultacija sa socijalnim partnerima, odnosno sindikatom i radničkim vijećem. Iz ovog medija, kako piše Nacional, novi “val” otkaza očekuju se na jedan “i to po uzoru na 24sata gdje su zaposlenici, iako nemaju svoj ogranak sindikata, još u proljeće bili upoznati s mogućim rezanjem plaća nakon financijskih izvještaja i dobivenih rezultata poslovanja 24sata predstavljenih krajem lipnja”.

Nacional piše da navedene otkaze i smanjenje plata iz uprave medijske grupacije Styria nisu komentarisali pozivajući se na poslovne razloge, ali su istakli izjavu predsjednika Udruge novinskih izdavača i direktora Styrije za Hrvatsku, Borisa Trupčevića, koji je krajem maja za Hinu rekao da je tiraž novina, magazina i revija tokom vrhunca korona krize u Hrvatskoj pao za 25 posto, te da su prihodi od oglašavanja pali za čak 50 posto. Tada je, kako se navodi, izjavio i da je epidemija koronavirusa pogodila novinsku industriju i da su se izdavači suočili sa padom prihoda kakav nije viđen u historiji.

Navodi se i da se u racionalizaciji poslovonja tokom krize medijska grupacija Styria posljednja odlučila za otkaze i smanjenje plata zaposlenicima. Prije nje je to učinila Hanza media, a slične mjere proveli su i još uvijek provode, Novi list, Glas Istre i ostali medijski izdavači, piše Nacional.

Sindikat novinara Hrvatske i Hrvatsko udruženje novinara su u aprilu od Vlade Republike Hrvatske zahtijevali uvođenje hitnih mjera za spas novinarstva. Tada su predložili da se medijima obezbijedi hitna i dugoročna pomoć koja je, između ostalog, uključivala i finansijsku pomoć medijskim kućama pod uslovom da ne otpuštaju radnike i ne smanjuju plate.

Izvor: Nacional, SNH

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.