Reuters institut: Tokom pandemije koronavirusa povećano povjerenje u medije

Reuters institut: Tokom pandemije koronavirusa povećano povjerenje u medije

Reuters institut: Tokom pandemije koronavirusa povećano povjerenje u medije

Deseti godišnji izvještaj Reuters instituta za studij novinarstva pokazao da je pandemija koronavirusa ubrzala gašenje novina.

foto: Reuters institute/screenshot

Tokom pandemije koronavirusa zabilježen je porast povjerenja u vijesti čime se stepen povjerenja u medije vratio na razinu iz 2018. godine, pokazalo je novo istraživanje Reuters instituta za studij novinarstva.

Istraživanje je pokazalo da je najveći stepen povjerenja zabilježen u Finskoj (65%), dok najniži stepen povjerenja u medije preovladava u Sjedinjenim Američkim Državama (29%).

Osim toga, u istraživanju piše da je tokom pandemije koronavirusa zabilježen snažan uticaj televizije u nekim zemljama, ali i da je pandemija koronavirsa pogoršala situaciju kod printanih medija zbog lockdowna koji su uticali na fizičku podjelu novina, kao i zbog smanjenja prihoda od oglašavanja čime je ubrzan pomak ka digitalnoj budućnosti. Neki od najvećih takvih pogoršanja zabilježeni su u zemljama poput Njemačke, Austrije i Švicarske, piše u istraživanju.

Kako piše u istraživanju, i dalje je snažno zastupljeno praćenje vijesti putem društvenih mreža, posebno kod mladih i kod osoba sa nižim stepenom obrazovanja. Kada je riječ o lažnim vijestima i obmanjujućim podacima, ove godine je, kako se navodi u istraživanju, zabilježen porast i to od 82% u Brazilu i 37% u Njemačkoj. Kao glavni kanal za širenje dezinformacija, navodi se Facebook, ali i aplikacije za razmjenu poruka poput WhatsAppa.

Zabrinutost zbog širenja dezinformacija u Evropi je pokazalo 54% posto ispitanika a, kako piše u istraživanju, lažne informacije o koronavirusu su na ovom kontinentu bile posebno rasprostranjene u zemljama poput Češke, Slovačke, Mađarske, Rumunije i Bugarske.

U istraživanju se navodi da novinari igraju značajnu ulogu na Facebooku i Twitteru, dok su na Instagramu i TikToku zastupljeniji influenseri i poznate osobe.

Kada je riječ o plaćanju medijskog sadržaja ono je na globalnom nivou i dalje na niskoj razini, dok je takav porast zabilježen samo u bogatijim zemljama poput Norveške, Švedske, Sjedinjenih Američkih Država, Finske, Nizozemske i Švicarske, a manji napredak po tom pitanju je zabolježen i u Francuskoj, Njemačkoj i Velikoj Britaniji.

Desetim istraživanjem Reuters instituta za studij novinarstva obuhvaćeno je 46 zemalja širom svijeta, uključjujući Indiju, Indoneziju, Tajland, Nigeriju, Kolumbiju i Peru, po prvi put.

Cijelo istraživanje dostupno je ovdje.

Izvor: Reuters institute

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.