Srbija: Politički uticaji na medije kroz oglašavanje

Srbija: Veliki politički uticaji na medije kroz oglašavanje

Srbija: Politički uticaji na medije kroz oglašavanje

Državne institucije u Srbiji potrošile su blizu 60.9 miliona eura na medijske i promotivne usluge i na taj način vršili uticaj na uređivačku politiku medija, stoji u najnovijem izvještaju Saveta za borbu protiv korupcije te zemlje.
 
Foto: Pixabay
 
Zaposleni u medijima trude se da ne uvrijede potencijalne oglašivače i nastoje sadržaj njihovih medija uskladiti sa porukama koje oglašavaju, navodi se u Izvještaju o mogućem uticaju institucija javnog sektora na medije kroz plaćanje usluga oglašavanja i marketinga.
 
Jedan od najvećih pomenutih problema odnosi se na političku kontrolu medija u Srbiji.
 
"Oglašavanje i marketing su kanali kojima je moguće vršiti uticaj na uređivačku politiku medija, a da pri tom niko od zvaničnika ili njima bliskih osoba nije u vlasničkoj strukturi samih medija."
 
Mediji na ovaj način bivaju ucijenjeni iz straha da bi mogli izgubiti sredstva od oglašavanja i marketinga, ukoliko su njihovi izvještaji kritički usmjereni prema vlasti. Političke strukture zemlje, državni funkcioneri, kao i predstavnici javnih preduzeća, koristeći svoju moć prilikom ugovaranja usluga oglašavanja i marketinga, imaju uticaj i na sam medijski sadržaj, i sužavaju novinarske slobode, zaključak je izvještaja.
 
Istraživanje se odnosi na period od 2011. do 2014. godine, i uključivalo je ukupno 124 državne institucije.
 
Kompletan izvještaj možete preuzeti ovdje.