Društveni mediji: Puls planete?

Društveni mediji: Puls planete?

Hillary Clinton je još 2010. godine opisala društvene medije kao novi nervni sistem naše planete. Fotografije objavljenje u magazinu National Geographic pokazuju kako diljem svijeta izgleda aktivnost na društvenim mrežama.

Foto: National Geographic

Bez obzira na opravdanost mišljenja da društvene mreže ne mogu biti jedini izvor informacija,  neosporna je činjenica da se svakodnevno milioni ljudi priključuju nekoj od postojećih mreža. Možda još uvijek nismo u stanju da u potpunosti obuhvatimo puls planete u visokoj rezoluciji, no jasno je da se taj puls povećava iz dana u dan. Mape prikazane u nastavku teksta demonstriraju kretanje svijeta na osnovu aktivnosti na društvenim mrežama. Da li možemo uhvatiti puls planete posmatrajući aktivnosti društvenih mreža? 

Mapa svijeta noću prikazuje područja pokrivena električnom energijom. Prikazani su podaci za 2011. godinu prema kojima je afrički kontinent najmanjji konzument električne energije. 

TweetPing mapa daje prikazuje tweetove u trenutnom vremenu njihovog slanja širom svijeta. Ova platforma, prikazuje samo 10% od 340 miliona tweetova poslanih dnevno.

Na ovoj mapi su prikazani geografski locirani tweetovi kao i Flickr slike. Bijele tačke prikazuju lokacije gdje su postavljeni sadržaji sa obje platforme. Broj Twitter korisnika porastao je za 40 % u 2012. godini, čime je Twitter postao najbrže rastuća mreža na svijetu. Više od 20 % sijetske internet populacije ima profil na Twitteru. 

Na koji način su povezani korisnici Facebooka,  još uvijek napopularnije društvene mreže, prikazan je kroz veze Facebook prijateljstava na mapi iznad. Podaci su generirani u trenutku kada je Facebook imao "samo" 500 miliona korisnika u odnosu na današnih milijardu.

Dodatne ilustracije kao i interaktivne mape možete pronaći na stranici magazina National Geographic