Digitalni mediji su budućnost, ali printani još uvijek ostvaruju zaradu
Digitalni mediji su budućnost, ali printani još uvijek ostvaruju zaradu
Zarada od printanih izdanja i dalje je značajnija od zarade na internetu u medijima.
foto: pixabay
Broj digitalnih pretplata na New York Times dva puta je veći od broja pretplata na printana izdanja, ali i dalje oko 70 posto zarade kompaniji dolazi od printa, piše Poynter, a tek oko 30 posto od ukupno 242 miliona dolara dolazi od digitalnih pretplata.
Iz New York Timesa su pojasnili da se broj pretplatnika na printano izdanje od oko milion uključuje i u broj pretplatnika na digitalno izdanje jer uz printano pretplatnici automatski dobijaju pristup i digitalnom izdanju, pa se tako dio te zarade smatra i dijelom zarade od digitalnog NYT.
Godišnja pretplata na digitalno izdanje New York Timesa je 195 dolara, a na printano varira, s najvišom cijenom od 1.000 dolara. Profit je veći gleda li se samo na digitalne pretplatnike jer su troškovi sadržaja koji se kreira za oko dva miliona pretplatnika na digitalni sadržaj mnogo manji i pružanje usluga novim pretplatnicima ne stvara dodatne troškove.
Rast broja digitalnih pretplatnika usporava u posljednje vrijeme, ali se i smanjuje broj pretplatnika na printano izdanje, dijelom zbog povećanja cijena. Iako je New York Times neuporediv sa većinom medija, podijeljena publika između onih pretplaćenih na printana i onih na digitalna izdanja i slična pitanja, odnose se na cijelu medijsku industriju.
Istovremeno se mijenjaju i pomjeraju i umijeća u prodaji digitalnih pretplata. Uspjeh e-mail newslettera pokazuje koliko su potencijalni čitaoci spremni da kroz dio besplatnog sadržaja odluče da uzmu i punu pretplatu.
Ipak, veliki broj čitalaca i dalje preferiraju print. Statistike pokazuju da oko polovine čitalaca novina ne otvaraju digitalno izdanje i da oko trećina čitalaca čitaju i jedno i drugo izdanje. Printana izdanja će ostati značajan dio u medijskim kompanijama još neko vrijeme.
Zaradu ostvaruju i besplatne novine koje se distribuišu velikom broju čitalaca, prvenstveno zbog reklama koje sadrže, što je dodatni segment zarade od printanih izdanja.