Najrjeđe postavljano pitanje u društvenim medijima: zašto?

Najrjeđe postavljano pitanje u društvenim medijima: zašto?

Uključivanje internet društvenih medija u rad kompanija danas je popularno, no postavljamo li pitanje zašto se upustiti u ovo?

Marschal McLuhan je 1964. u svojoj knjizi „Understanding Media: The Extensions of Man“ iznio ideju da je medij poruka i da on sam, a ne samo sadržaj koji prenosi, zaslužuje pažnju i istraživanje. McLuhan je vjerovao da medij svojim karakterisikama oblikuje društvo. U doba internet društvenih medija, ova teorija je još uvijek validna. Demokratizacija informacija i izjednačavanje utjecaja znače da je sada i poruka medij - različite društvene kulture su karakteristične za različite društvene mreže: sadržaj kreiran za objavljivanje na Twitteru drugačije je oblikovan od onoga što biste postavili na Facebook ili Google+. Što vaš profil govori o vama u svakoj od različitih društvenih mreža? Kakvu vrijednost unosite u svoje mreže?

U stvarnosti, poslovno korištenje društvenih mreža često znači plasiranje, a ne uključivanje. Ono što se postavlja na Twitter, proslijedi se na Facebook stranicu kompanije, linka na Tumblr i tako dalje. Postoje sistemi koji olakšavaju ovakvu vrstu objavljivanja i to nije nužno loša stvar, ali jedan update za sve platforme je pogodan samo u slučajevima kada se radi o informaciji koja je važna za široku publiku.

U pravilu, različite platforme su prilika za komunikaciju sa različitim interesnim grupama. Oni će vam reći što ih zanima. Ali da li ih slušamo? Da li postavljamo prava pitanja? Da li ono što naučimo uključujemo u svoje strategije? Potrebno se vratiti na pitanje: zašto?  Zašto kompanije pokušavaju da se uključe u društvene medije, kada je poznato da je do sada većina njih bila izrazito nedruštvena? I zašto korisnici žele da komuniciraju sa kompanijama? Ovdje nije riječ o „želji za informacijama“ ili „građenju zajednice sa kompanijom“. Korisnici su previše praktični i zauzeti da bi uložili vrijeme iz ovih razloga. Sve se svodi na vrijednost i iskustvo. Ljudi cijene kada ih se sluša i kada, kao posljedica toga, kompanije obezbjeđuju vrijedna iskustva. Ovo je tajna uspjeha kompanija poput Apple-a, čiji su kupci spremni platiti 2-3 puta više za proizvod kakav imaju i druge firme. Sve se vraća na peto P marketinga: ljude (People).

Ne možemo imati raspravu o uključivanju u društvene mreže ukoliko ne znamo zašto je to toliko povoljno za korisnike i same kompanije. Da bismo bolje razumjeli, pogledajmo top 10 pitanja koje postavljaju korisnici društvenih medija:

1.    Zašto bih trebao „lajkati“ vašu kompaniju na Facebooku?
2.    Zašto bih vas trebao pratiti na Twitteru?
3.    Zašto bih trebao cijeniti ovo iskustvo? Što bih dobio time?
4.    Zašto bih želio ostati u vašoj mreži?
5.    Zašto bih pratio vaše updates preko onih od svojih prijatelja?
6.    Zašto bih svima koje znam preporučio da vas prate?
7.    Zašto bih vaše sadržaje podijelio sa svojim prijateljima?
8.    Zašto bih odlučio da uložim svoje vrijeme i izrazim lojalnost vašoj mreži umjesto svojoj?
9.    Zašto bi mi trebalo biti stalo ako vama nije stalo do mojih potreba, iskustava i pitanja?
10.    Zašto bih ponovo došao?

Odgovori na ova pitanja će vam pomoći da formirate dugoročne strategije korištenja društvenih medija.

Cijeli članak pod nazivom „The Number One Least Asked Question in Social Media…Why?“ (Brian Solis) pročitajte ovdje