Blendle: iTunes za vijesti stiže i u SAD
Blendle: iTunes za vijesti stiže i u SAD
Nakon uspješnog starta u Holandiji, biznis model koji naplaćivanje novinarskih sadržaja tretira kao prodaju muzike, širi se i preko okeana.
Širenje platforme za mikroplaćanje novinarskih sadržaja na američko tržište početkom 2016. godine očekuje se sa uzbuđenjem u novinarskim krugovima, koji žele vidjeti da li će holandski model Martena Blankesteijna i Alexandera Klöppinga konačno riješiti prepreke s kojima se pokušaji uvođenja mikroplaćanja u novinarstvo susreću već više od deceniju.
Činjenica da su u Blendle investirali i New York Times i Axel Springer i da model od 2014. godine uspješno funkcionira u Holandiji i Njemačkoj, dodatno intrigira javnost.
Inovativna platforma Blendle korisnicima omogućava da za novinarske sadržaje plaćaju po sistemu mikroplaćanja, koji je među ljubiteljima muzike popularizirao Apple-ov iTunes.
Članak na Blendlu obično košta između 10 i 90 centi, a korisnik pri registraciji dobije i 2,5 dolara kredita. Blendle putem različitih algoritama čitaocu preporučuje sadržaje na osnovu njegovih interesa, preporuka prijatelja i izbora uredničkog tima.
Ukoliko se čitaocu članak ne svidi, Blendle mu nudi povrat novca. U praksi, ova se opcija pokazala "umirujućom za korisnike" i manje od 10 posto kupljenog sadržaja bude vraćeno. Model se pokazao uspješnim uglavnom kod mladih korisnika (do 35 godina) koji žele čitati duže forme.
Blendle je za njemačko i holandsko tržište sklopio ugovore sa svim velikim novinskim izdavačima, te korisnici mogu pregledati cijeli sadržaj izdanja i odlučiti koje članke da kupe.
Europske verzije New York Timesa, Economista i Wall Street Journala također su uključene u program, tako da se pretpostavlja da će biti dio i Blendlove američke ponude.