SAD: naplaćivanje online vijesti neizbježno?

SAD: naplaćivanje online vijesti neizbježno?

Ukoliko žele preživjeti, novinske kompanije moraju pronaći način da naplate sadržaje koje postavljaju online, jedan je od zaključaka izvještaja američkog Pew Research Centra.

Kako prenosi Reuters, ekonomska kriza je u protekloj godini teško pogodila medijske organizacije i dovela do ponovnog aktiviranja debate o naplaćivanju online vijesti. Izvještaj koji je objavio američki Pew Research Center, nezavisna grupa za istraživanje stavova prema medijima, iznosi zaključak da novinske organizacije ne mogu opstati u trenutnoj ekonomskoj klimi ukoliko ne pronađu način naplate online sadržaja.

Model koji ova organizacija predlaže je sličan modelu pretplate na kablovsku televiziju, gdje bi korisnici plaćali mjesečnu naknadu za korištenje online izvora vijesti, umjesto plaćanja za svaki pojedini članak koji žele pročitati. Suočavanje sa kompanijama poput Google-a i Yahoo-a, koje zarađuju na preuzetim online vijestima, još je jedan od neophodnih koraka za novinske organizacije, kaže se u izvještaju.

Ideja naplaćivanja online sadržaja odbačena je tokom '90-ih godina u korist prihoda od reklama i privlačenja čitateljstva. Mnoge organizacije postavljaju pitanje da li bi uvođenje naplate za online vijesti bilo štetno, budući da su korisnici Interneta navikli na besplatan pristup sadržajima.

Izvor: Reuters, Pew Research Center