Istraživanja Pew Centra o medijskim navikama u SAD-u
Istraživanja Pew Centra o medijskim navikama u SAD-u
Ispitivanja medijskih navika publike upućuju na relevantne trendove u svijetu.
foto: Pixabay
Pew Research Center, neprofitna američka think tank organizacija, godinama provodi anketna ispitivanja javnog mnijenja u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD). Njihova istraživanja u dijelu o medijima i medijskim navikama, “News Habits and Media”, relevantan su izvor informacija o medijima i publici. Neki od njihovih posljednjih istraživanja tiču se korištenja digitalnih platformi, popularnosti podcasta ali i print medija, lokalnih medija i njihovog finansiranja.
Predstavnicima medija i medijske industrije svakako najzanimljivija mogu biti istraživanja o medijskim navikama publike koja upućuju na trendove u SAD-u, a koja su svakako relevantan pokazatelj i za trendove u svijetu.
Nedavno su objavili više infografika i kratkih tekstova o medijskim navikama Amerikanaca za 2023. godinu, uključujući u kojoj mjeri su im društvene mreže postali izvori informacija i kako koriste TikTok.
Istraživanja pokazuju da procent Amerikanaca koji često ili ponekad dobijaju vijesti preko mobilnog telefona, kompjutera ili tableta je sve veći. Posljednje istraživanje za 2023. godinu, koje rađeno od 25. septembra do 1. oktobra, pokazuje da velika većina odraslih u Americi (86 posto) kaže da često ili ponekad prati vijesti preko ovih uređaja, a čak 56 posto kažu da to čini često. Ovo je veći procent u odnosu na 49 posto iz 2022. godine i 51 posto iz 2021. Procenat Amerikanaca koji često dobivaju vijesti preko televizije je ostao skoro isti, 31 posto 2022. godine i 32 posto 2023.
Na pitanje na kojoj od platformi više vole da prate vijesti, skoro šest od deset Amerikanaca je u zadnjem istraživanju reklo da preferiraju digitalne uređaje (58 posto), dok TV preferira 27 posto. Još manje Amerikanaca preferira radio (šest posto) ili štampu (pet posto).
Polovina odraslih Amerikanaca barem ponekad vijesti prati na društvenim mrežama, a Facebook je tu ispred svih drugih stranica društvenih mreža. Tri od deset odraslih Amerikanaca su kazali da na toj platformi redovno prate vijesti, a nešto manje (26 posto) redovno vijesti dobija na YouTubeu.
Manji broj ispitanika vijesti dobiva na Instagramu (16 posto), TikToku (14 posto), X-u (12 posto) ili Redditu ( osam posto). Još manje Amerikanaca redovno prati vijesti na Nextdooru i LinkedInu (pet posto), Snapchatu (četiri posto), WhatsAppu (tri posto) ili Twitchu (jedan posto).
Uprkos tome što neke stranice društvenih mreža imaju relativno malu publiku, ipak se ističu visokim udjelima korisnika koji ih redovno posjećuju zbog vijesti. Na primjer, otprilike polovina korisnika na X (53 posto) prati vijesti na toj platformi. S druge strane, samo 15 posto korisnika Snapchata redovno prati vijesti na toj aplikaciji.
Istraživanje navodi da postoje i demografske razlike u tome ko redovno posjećuje pojedine stranice društvenih mreža radi vijesti. Na primjer žene čine veći dio redovnih konzumenata vijesti na Nextdooru (66 posto), Facebooku (62 posto), Instagramu (59 posto) i TikToku (58 posto), dok muškarci čine veći dio na stranicama poput Reddita (67 posto), X-a (62 posto) i YouTubea (58 posto).
Postoje i druge razlike među konzumentima vijesti, na primjer, koju političku opciju podržaju. Većina onih koji redovno prati vijesti na mnogim stranicama su demokrate.
Izvor: Pew Research
___
Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.