30 saveta: Sadržaj na koji će korisnici morati da kliknu
30 saveta: Sadržaj na koji će korisnici morati da kliknu
Nekoliko jednostavnih trikova mogu značajno da povećaju povratak posetilaca na sajt i vreme koje provode na njemu, a svi se tiču prezentacije sadržaja.
Sajt sa informativnim sadržajem mora da ponudi puno razloga ciljnoj publici da se zadrži na njemu i da mu se nanovo vraća.
Zato je važno imati ponudu sadržaja koja će neodoljivo privući posetioce, jednostavan i pitak stil pisanja, jasne „putokaze“ do najboljeg sadržaja i mnoštvo linkova na koje će korisnici jednostavno morati da kliknu.
Nekoliko jednostavnih trikova mogu značajno da povećaju povratak posetilaca na sajt i vreme koje provode na njemu, a svi se tiču prezentacije sadržaja.
I nemojte zaboraviti da ponudite mnoštvo mogućnosti publici da dalje distribuira sadržaj.
1: Akcija
Ponudite izazovne pozive korisnicima da nešto urade. Dajte „putokaze“ koji podstiču razgovor. Ako se tema tiče potrošnje alkoholnih pića, naslov na koji će publika neizostavno kliknuti mogao bi biti „Da li previše pijete?“.
2: Jasnoća
Recite ljudima zašto treba da pogledaju neki video; nemojte samo staviti link.
3: Distribucija
Omogućite publici da vam pomogne sa distribucijom sadržaja – postavljajte na Twitter sav svoj kvalitetan sadržaj i dodajte ’tweet this’ link za njegovo dalje prenošenje.
4: Društvenost
Ponudite tagove za najpopularnije društvene platforme da bi publika mogla da sačuva vaš sadržaj na svom omiljenom društvenom sajtu.
5: Izazivanje
Neka publika zaroni u vaš sajt preko teksta na koji naprosto mora da klikne, a koji daje do znanja zašto je važno da uloži svoje vreme posećujući još jednu stranicu na vašem sajtu.
6: Relevantnost
Objasnite relevantnost povezanog sadržaja, nemojte samo dati link na njega. Pozovite publiku da vam da do znanja šta smatra povezanim sadržajem na vašem sajtu (unutarnje linkovanje od strane publike).
7: Povratna karta
Dajte korisnicima zaista važan razlog da se vrate. Da li vaš sopstveni sajt može da vas zainteresuje? Da li imate želju da mu posvetite vreme i kliknete na više linkova? Da li biste ga koristili da nije vaš? Trebalo bi da možete pozitivno da odgovorite na sva ova pitanja.
8: Svežina
Treba da imate redovno osvežavan sadržaj da biste bili sigurni da je ažuran.
9: Jedinstvenost
Nastojte da imate ili jedinstven sadržaj, ili jedinstven ton i stil prezentacije sadržaja, čak i kada je sam sadržaj pomalo manjkav.
10: Fokusiranost
Morate znati koja vam je ciljna publika i sav sadržaj koji nudite prilagodite njoj, jezikom koji koristi.
11: Angažovanje
Nikada se nemojte samo jednosmerno obraćati publici, već nađite načine da angažujete posetioce i omogućite im da učestvuju i obogate proces proizvodnje vesti.
12: Pretraživost
Usavršite stil pisanja koji odgovara publici ali je dobar i za pretraživače. Neka bude jednostavan, nemojte da otežavate pretraživačima da “shvate” šta hoćete da kažete. Naslovi treba da sadrže imena ili ključne reči koje će ljudi verovatno tražiti preko Googlea. Te ključne reči koristite često u članku, ali se koristite zdravim razumom da biste izbegli da članak bude nečitljiv. Ponovite ključne reči u alt tagovima za slike.
13: Jasnoća
Naslovi treba da budu koncizni, a jasni. Naslovi u stilu “etiketa” nisu sjajni, a nisu ni pitanja. Obične rečenice su dobre. Na primer, umesto “Nada i sreća”, naslov može da bude “Becky se raduje donatorskoj pomoći”. Umesto “Varnice u fabrici”, naslov može da bude “Fabrika usisivača otpušta 500 radnika”.
14: Stil
Izbegnite previše činjenica, brojki ili statistika u jednoj rečenici. Rečenice treba da imaju najviše 20 reči, ali smenjujte one duže i kraće.
15: Dvosmislenost
Koliko god da vam neka dvosmislena jezička igra izgleda inteligentno, sigurno je već upotrebljena, i to mnogo puta.
16: Jednostavnost
Tekst treba da bude jednostavan za čitanje – pomozite publici da dođe do onoga što želite da vide, video-materijala i mogućnosti za interakciju.
17: Direktnost
Navedite tačno šta neki članak ili video sadrži. Izbegavajte apstraktan stil pisanja.
18: Skraćivanje
Ponovo pročitajte ono što ste napisali i razmislite da li možete da upotrebite manje reči i mogu li da budu jednostavnije.
19: “Preštrikavanje”
Nemojte da ponavljate reči iz naslova u uvodu. Ako ste bolje reči iz naslova ponovili u uvodu, ostavite ih u naslovu, a “preštrikajte” uvod. Neka početak teksta bude kratak i odmah “uvede” glavne igrače.
20: Citati
Vadite ključne citate iz teksta u okvirima.
21: Aktiv umesto pasiva
Jezik je najbolji kada se koriste jednostavne gramatičke konstrukcije – subjekat, glagol, objekat. “Ubio ga je taj i taj”, a ne “Ubijen je od strane tog i tog”.
22: Tačnost
Sadržaj mora da ispuni obećanje koje dajete, u suprotnom se gubi poverenje publike. Jednostavno, “Ekskluzivni video snimak” ne sme da bude dostupan na drugom mestu.
23: Jezik
Koristite svakodnevni jezik. Kako je Winston Churchill jednom rekao: “Kratke reči su najbolje, a dobro poznate reči kada su kratke najbolje su od svih”. Recite “vreme” umesto “vremenske prilike”.
24: Poštenje
Stvorite atmosferu energičnosti i hitnosti, ali nikada nemojte pogrešno navoditi publiku.
25: Važnost
Nemojte naduvavati važnost teme ako je ona ne zaslužuje.
26: Autoritativnost
Možete da budete neformalni i prijateljski nastrojeni, ali zadržite autoritet.
27: Poštovanje
Ne zaslađujte poštovanjem kada ono nije primereno.
28: Vlasništvo
Šta god da pišete, neka reči budu vaše – “cut & paste“ iz drugih izvora je pravno opasna i lako uočljiva metoda.
29: Vreme
Uvek imajte na umu da od publike tražite da investira u ono što radite svoj najvredniji resurs – vreme.
30: Integritet
Ophodite se prema svom brendu sa poštovanjem – zapamtite da svaka reč koju napišete može da poveća njegovu vrednost ili našteti i njemu i vašem ličnom ugledu.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Članak je objavljen na sajtu MediaHelpingMedia.org pod nazivom 30 tips for creating must click content i njegovo dalje preuzimanje i objavljivanje podleže isključivo uslovima preuzimanja sadržaja koji su navedeni na ovom sajtu.