Kako medijski sajtovi grade društvene zajednice
Kako medijski sajtovi grade društvene zajednice
Medijska kuća koja ne uspe da angažuje publiku ne samo da nije dovoljno agilna, već je moguće da će publiku izgubiti. Saveti stručnjakinje za društvene mreže sa BBC-a.
Učešće u realnom vremenu
Medijska kuća koja ne uspe da angažuje publiku i omogući njeno učešće u proizvodnji sadržaja u realnom vremenu ne samo da nije dovoljno agilna, već je moguće da će izgubiti publiku.
Društveni mediji su dali moć konzumentima vesti, a mediji treba da se prilagode i prihvate svrsishodnu uključenost publike u proizvodnju sadržaja ukoliko žele da ostanu relevantni.
Fluidnost i nepredvidljivost su verovatno najčešće korišćene reči kada se opisuju medijske društvene zajednice.
Oni koji se bave društvenim medijima znaju da ove zajednice imaju veliku moć i mnogima nije strano da je i iskoriste.
Upravljanje zajednicama kod vesti koje se emituju uživo
Za svakog producenta društvenih medija koji se stara o prisustvu svog medijskog brenda na društvenim mrežama od ključne važnosti je broj onih koji prate medij na ovim platformama, kao i broj lajkova. Do izgradnje ove vrste online saobraćaja nema prečica.
Ali da biste u tome bili uspešni, morate da poznajete svoju publiku, svoj program, i da u potpunosti iskoristite ton svog programa i ono što ga razlikuje od drugih.
Sledeći saveti su osmišljeni tako da pomognu producentima društvenih medija u informativnim programima da izgrade prisustvo na društvenim mrežama.
Cilj ovih saveta je da pomognu da se produži “rok trajanja” postova i tvitova, što pomaže da se izgradi lojalnost brendu medijske kuće i broj poseta sajtu.
1: Vaše prisustvo na društvenim medijima
Da biste izgradili lojalnost, najvažnije je da održavate redovno prisustvo.
Svoju ponudu na društvenim medijima treba da posmatrate kao virtualni kanal koji pojačava ono što vaš program prenosi.
Zvuči očigledno, ali vam treba strategija da biste osigurali stalan priliv tvitova visokog kvaliteta i postova na Facebooku dok vam se program emituje.
Pri tome, vaši kanali na društvenim mrežama treba da budu dovoljno pominjani u programu koji se emituje da bi vaša online publika i ona na mobilnim uređajima mogla da vas prati i uključi se u ono što radite preko ovih platformi.
I morate imati na umu da je to dvosmeran proces. Uvek pratite ono o čemu vaša publika razgovara, a komentare koji dodaju na vrednosti vašem programu uključite u program da biste doprineli izgradnji brenda i privukli više poseta.
2: Informišite i dajte dodatnu vrednost
Svojoj publici dajte koliko god je moguće materijala, i više.
Informišite ih o naslovima, sadržaju koji želite da promovišete i programima koji će uskoro biti emitovani.
Te informacije su od suštinske važnosti i jedna od glavnih uloga producenta društvenih mreža. Odaberite sadržaj za koji mislite da će privući odgovor publike.
Uvek “igrajte na kartu” prednosti programa koji emitujete. Iako je često osvežavajuće odabrati vesti koje su utešne i mogu da odobrovolje publiku, ne zazirite od teških vesti i priča ako je vaš program po njima poznat. Mešavina teških, “mekih” i neobičnih vesti je obično dobra strategija.
Vaša uloga je da informišete i uključite publiku, pa svaki tvit i post na Facebooku treba da ima linkove koji daju dodatnu vrednost da biste pomogli publici da se uključi u razgovor.
Obratite pažnju na bilo šta neobično što publika pominje.
Na primer, pominjanje lošeg vremena brzo može da postane priča koju možete da razvijete tako što ćete re-tvitovati ono što vaši prezenteri vremenske prognoze tvituju, a onda ćete tražiti slike od publike na kojima se vidi kakvim su vremenskim prilikama izloženi u svojim mestima.
Takve slike mogu zatim da se emituju uživo u programu i često imaju vrednost vesti, pogotovo ako su snimci dramatični.
3: Delite i angažujte
Uključite se u razgovor s publikom, ali uvek zadržite ton vašeg programa. Publika se oseća sigurnom kada se koristi isti programski stil.
To je bilo očigledno tokom nereda u Engleskoj u leto 2011. godine, kada je na stotine komentara dnevno pristizalo na sajt jutarnjeg programa BBC-a, dugo nakon što smo prestali da se emitujemo. To je pokazalo da publika najradije diskutuje o tom temi u prostoru društvenih medija ovog programa.
Izgradite odnos s publikom. Dok program ide uživo, produkcijskom timu stalno dostavljajte reakcije publike. Spikerima dostavljajte najnovije postove i tvitove da bi bili pročitani u programu.
Re-tvitujte i dodajte svoje odgovore tvitovima, čak i kada se samo radi o potvrdi rečenog. Bićete iznenađeni koliko se publika dobro oseća zbog toga. Neki od ljudi koji su nas pratili na Twitteru su nam rekli da su bili oduševljeni što je naš program re-tvitovao njihove tvitove. To gradi lojalnost publike.
Imajte na umu one koji programu pristupaju preko društvenih mreža koristeći mobilne uređaje, tablete i laptope dok su u pokretu. I oni imaju nešto vredno da doprinesu sa lica mesta priči o kojoj izveštavate.
Koristite reči kao što su ‘podelite’ (engl. share, prim.prev), ‘postavite’ ili ‘komentarišite’, reči koje promovišu interaktivnost, skraćuju vaše tvitove i postove i koriste aktiv umesto pasiva.
Pravopis i gramatika moraju biti ispravni. Publika će vas brzo ispraviti ako napravite grešku.
Takođe treba da budete spremni da priznate grešku kada je napravite da bi publika shvatila da kontrolišete ono što izlazi iz vašeg medija, kao i da sa njima komunicira stvarna osoba.
4: Skretanje pažnje
Publici danas mnogo toga odvlači pažnju, a vi joj tražite da vam posveti deo svog dragocenog vremena.
Kada na Twitteru javljate ono što je najnovije, ne samo da pozivate publiku da učestvuje, već od nje tražite da ostavi ono što radi i posveti pažnju vama i vašem medijskom brendu.
Uvek treba da budete iskreni u vezi sa vrednošću materijala na koji skrećete pažnju.
Ako vaš program ima jasan urednički fokus, a vaš prezenter/spiker ima lojalnu publiku na društvenim mrežama, jasno istaknute informacije koje najavljuju ono što će biti emitovano biće vredne takvoj publici.
Takođe na Twitteru možete da najavite gde će biti vaši reporteri, a ako oni tvituju sa lica mesta, neka najave koji @username i #hashtag koriste da bi publika mogla da prati njihove tvitove i prosleđuje ih.
Obavezno na društvenim mrežama skrenite pažnju na sve velike intervjue.
Razmislite o tome da li ćete postavljati na Twitter sve što je novo, ali pazite da iste najave ne postavljate dva ili više puta jer se to publici možda neće dopasti.
5: Posebne teme
Ponekad neki delovi programa mogu da izrode poseban sadržaj.
Nekoliko meseci pre posebno radosnog događaja mogli biste da zamolite poznate ličnosti da podele svoja najdraža sećanja pred kamerom dok čekaju u šminkernici vaše medijske kuće. Takav sadržaj može da dobije sopstveni život i da bude uključen u program.
Razmislite o kreativnim načinima da pojačate imidž svojih prezentera i reportera. Iskoristite njihov autoritet i dajte im da najave nešto novo što se priprema u programu, što možete da snimite i postavite na Facebook stranicu medija.
6: Učestalost tvitova
Neka vas vodi ono što je na programu. Kada tvitujete uživo, važan je sadržaj, a ne broj tvitova. Neki ljudi koriste dotok tvitova kao način da se brzo informišu o razvoju događaja i ključnim temama.
Prema nepisanom pravilu, 10-ak tvitova na sat je dobra mera. Ali fokus treba da bude na sadržaju.
7: Unakrsna promocija
Koristite postove na Facebooku i tvitove da biste unakrsno upućivali posete na ove dve mreže. Na primer, neki tviteraš može biti zaintrigiran ako ga uputite na neki video sadržaj kao dodatnu vrednost na vašoj Facebook stranici.
Dodajte naziv naloga na Twitteru na postove na Facebooku da biste povećali broj onih koji prate vašeg reportera na Twitteru.
8: Promovišite i iznenadite
Zamolite svoje reportere da šalju slike nastale “iza scene”. To je dobar način da se poboljša broj poseta.
Koristite video na mobilnom telefonu da biste nastavili sa ovom praksom. Sadržaj ima posebno doba efekat ako ima emotivnu vrednost, a to ćete primetiti po tome koliko je puta “šerovan” post na Facebooku gde ste ga objavili.
Ponekad jednostavan post sa gostima u čekaonici vaše medijske kuće može da produži “rok trajanja” priče i da privuče novu publiku kada ga “šerujete”.
Uvek budite spremni da napravite vest i uzmete neobične zvučne izjave – sva je prilika da će one biti prosleđivane na Twitteru mnogo puta.
9: Šta sa negativnim reakcijama
Psovke, spamovanje, sadržaj koji je protivan pravilima vaše medijske kuće o ukusu i pristojnosti, kao i sadržaj koji ima elemente klevete - treba odmah obrisati.
Treba dozvoliti mišljenja koja kritikuju vaše produkcijske vrednosti, uključujući i pritužbe na programske sadržaje ili izbor gostiju. Treba da tolerišete kritiku i uključite je u protok informacija.
Kada se bavite reakcijama vaše zajednice, neophodno je da budete lake ruke. Vaša uloga je da moderirate jer sajt funkcioniše po principu podeljenog vlasništva.
Razvijajte svoj brend poštujući publiku, a ona će vam to poštovanje uzvratiti.
Uskoro ćete primetiti da se dotok informacija od publike samo-reguliše, a kada se razgovor zahukta na takav način, šanse su da će tako i nastaviti da živi dugo nakon vašeg programa.
10: Merenje uspeha
Postoje aplikacije (interaktivne aplikacije na internetu i društvenim medijima) koje će obavestiti one koji vas prate ako ne postavljate nov sadržaj, pa će posle nekog vremena posete početi brzo da opadaju. Zato je uvek dobro redovno održavati prisustvo na društvenim mrežama. Iako je jednako važno da je vam je prisustvo smisleno i da uvek doprinosi novim sadržajem.
Možete da programirate tvitove da se objave u vašem odsustvu. Međutim, pazite da li će tada i dalje biti aktuelni.
Da biste zajednici pružili najbolje što možete treba da pratite uspeh svojih postova tako što ćete redovno proveravati Facebook Insights i različite alate za merenje aktivnosti publike i drugih performansi na Twitteru.
Pratite i postove, tvitove i brojke vaše konkurencije.
Stalno treba da nastojite da se usavršavate, da eksperimentišete sa novim alatima, pratite kako se razgovori publike menjaju, i da se prilagođavate njenim potrebama da biste mogli da je uključite na uvek nove i zanimljive načine.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Članak je objavljen na sajtu MediaHelpingMedia.org pod nazivom How news sites can build social media communities i njegovo dalje preuzimanje i objavljivanje podleže isključivo uslovima preuzimanja sadržaja koji su navedeni na ovom sajtu.