Medijska pismenost za prvačiće

Medijska pismenost za prvačiće
Publikacija

Medijska pismenost za prvačiće

Priručnik o medijskoj pismenosti za učiteljice i učitelje razredne nastave

foto: Profil Klett

Izdavačka kuća Profil Klett iz Zagreba objavila je Priručnik za učiteljice i učitelje razredne nastave “Medijska pismenost” koji donosi niz prijedloga za rad s učenicima u Hrvatskoj u prva četiri razreda osnovne škole.

Kako je objavljeno na platformi za promociju medijske pismenosti medijskapismenost.hr, za prvačiće se u priručniku nalazi povezivanje svakog slova abecede s nekom vrstom medija ili medijskog sadržaja, kao i slikopriče o medijima, dok su za učenike drugih razreda predstavljene aktivnosti s ciljem razlikovanja stvarnih i medijskih sadržaja. Uređivanje vlastitih novina je namijenjeno za učenike u trećem razredu, a lekcije o influenserima u četvrtom.

U priručniku su pokrivene i teme dječijih prava, nasilja u medijima, razlikovanja izvora informacija i prepoznavanja oglasa, a učenici mogu bolje upoznati i razumjeti i različite medije: radio, televiziju, film, printane medije, videoigre i internet.

“Medijska pismenost djelo je autora koji su u vrlo širokom području medija i suvremenih tema povezanih s medijima već dosad ostavili neizbrisiv trag svojim znanstvenim i praktičnim radom. U Priručniku su znanstveno utemeljeno, praktično i primjenjivo razrađeni sadržaji i aktivnosti koje omogućuju dosezanje kurikulske domene C – Kultura i mediji u primarnom obrazovanju”, kazala je recenzentica Priručnika za učiteljice i učitelje razredne nastave Martina Kolar Billege s Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, dodajući da je metodički instrumentarij za učiteljice i učitelje pažljivo razrađen te omogućuje poučavanje i u kognitivnom i u afektivnom području.

“Priručnik Medijska pismenost uz jasne upute za metodičku artikulaciju svake aktivnosti sadrži i pristupačne izvore i poveznice na dodatne IZZI digitalne obrazovne sadržaje, osobito u temama koje zahtijevaju neposredno učenje uključivanjem u suvremene medije. Učiteljice i učitelji s pomoću predložaka mogu poučavati o radiju, televiziji, internetu, časopisima, videoigrama, pametnim telefonima kao medijima i sredstvima s pomoću kojih i za koje učenici stječu medijsku pismenost”, napisala je također u svojoj recenziji Kolar Billege.

Ona je dodala da je učestvovanje roditelja temeljito opisano u razradi onih tema u kojima su i oni neizostavni subjekti u postizanju cjelovitog odgoja.

Također, kako je navela, pristup poučavanju je afirmativan, a autori su, omogućujući stjecanje znanja o medijima i medijskim sadržajima, zapravo ponudili model medijskoga odgoja koji je djeci i učenicima, ali i učiteljima i roditeljima, izuzetno potreban u savremenom svijetu.

Autori Priručnika su univerzitetski profesori Lana Ciboci Perša, Igor Kanižaj i Danijel Labaš koji kroz brojne projekte Udruženja Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu, u čijem su predsjedništvu, više od deset godina direktno rade s učenicima, nastavnicima i roditeljima na razvoju medijske pismenosti te pripremaju raznolike obrazovne materijale. Također su autori više nastavnih materijala za osnovne i srednje škole koje su tokom proteklih godina objavili Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku, kao i priručnika za roditelje i skrbnike “Razgovarajmo o životu s druge strane ekrana“.

Izvor: Medijskapismenost.hr

___
 

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.