Al Jazeera testira predviđanje popularnosti tekstova
Al Jazeera testira predviđanje popularnosti tekstova
Al Jazeera English nedavno je počela testirati analitičku platformu koja omogućuje predviđanje popularnosti web priča.
Platforma pod nazivom FAST (Forecast and Analytics of Social Media and Traffic), koju je kreirao Qatar Computing Research Institute (QCRI), koristi podatke o prvih 30-60 minuta aktivnosti na Facebooku i Twitteru i kombinuje ih sa podacima o posjećenosti websajta da bi predvidio ukupan broj posjeta koji će određeni članak dostići. Platforma konstantno "uči" na ranije objavljenim člancima. "Reakcije na društvenim mrežama ne mogu biti ignorisane u predviđanju posjeta. Potrebno je u obzir uzeti ne samo broj puta koliko je članak podijeljen na društvenim mrežama, već i konverzaciju koja se razvije oko njega," kaže Carlos Castillo, iz QCRI-ja.
Platforma, slična programu koji je ranije ove godine razvilo i testiralo uredništvo web magazina Ars Technica, će biti korištena u donošenju odluka o promoviranju određenih priča, no Kenneth Cukier, data urednik i autor knjige "Big Data", smatra da je ovaj model rizičan i da se bazira na nesigurnoj pretpostavci da članci koji ne dostignu popularnost odmah nakon objavljivanja neće ni biti naročito čitani. Cutier je dodao da mnoge knjige postanu bestseleri tek neko vrijeme nakon izdavanja i da bi se isto moglo desiti i sa novinarskim tekstovima te upozorio da urednici i dalje, pored uzimanja u obzir rezultata analitičkih predviđanja, u vidu moraju imati priče koje su bitne za identitet njihove publikacije, bez obzira na njihovu trenutnu relativnu nepopularnost.
Izvor: Qatar Tribune, Editor's Weblog