Beano optužen da djeci promoviše brzu hranu

Beano optužen da djeci promoviše brzu hranu

Beano optužen da djeci promoviše brzu hranu

BMJ navodi da Beano.com prikazuje proizvode poznatih brendova koji su štetni za djecu.
 
foto: Beano.com
 
The Beano, najdugovječniji sedmični strip na svijetu, pozvan je da prestane promovisati brzu hranu djeci, nakon što je istraživanje pokazalo da se mnogi kvizovi koje objavljuje bave obrocima i grickalicama koji sadrže visok nivo šećera, soli i masti.
 
Zdravstveni stručnjaci opisali su sadržaj na web stranici Beana "nevjerovatno neodgovornim" i pozvali kompaniju da preduzme akciju.
 
Istraga British Medical Journala (BMJ) pokazalo je, kako javlja Guardian, da web stranica, predstavljena kao digitalni centar za djecu od šest do 12 godina, prikazuje proizvode poznatih brendova koji su štetni za djecu, a koji uključuju brzu hranu, slatkiše, bezalkoholna pića i prerađenu hranu.
 
Od lansiranja Beanoa na internet od 2016. godine 47,9 miliona djece posjetilo je Beano.com. Na toj su se stranici, prema pisanju Guardiana, mogli vidjeti poznati brendovi koji sadrže proizvode sa visokim sadržajem masti, soli i šećera, kako su otkrili stručnjaci škole London School of Hygiene & Tropical Medicine.
 
Sadržaj na stranici uključuje i kviz "Ultimate McDonald's", "Koliko dobro poznajete Nandoov meni" i stranicu "Skittles vicevi". Tu je i kviz “Ultimate food logo”, čiji odgovori uključuju: Greggs, Heinz, Pizza Hut, Nando's, Subway, Domino's, Quorn, KFC, Pizza Express i Burger King.
 
Postoji i kviz koji govori o alkoholu, s pitanjem "koliko dugo ljudi prave pivo?" uz fotografiju točenog piva, navodi BMJ te dodaje da nema naznaka da su neki od ovih kvizova platili sami brendovi.
 
Zdravstveni stručnjaci rekli su da su razočarani spremnošću Beanoa da prikaže toliko mnogo brendova nezdrave hrane i da ih stavi u prvi plan djeci, čak i ako ne uzimaju novac od samih kompanija.
 
Kat Jenner, direktorica ishrane, istraživanja, kampanja i politike u Zdravstvenom savezu za gojaznost, rekla je kako je to nevjerovatno neodgovoran način promovisanja nezdrave hrane.
 
Profesor ishrane stanovništva i globalnog zdravlja na Univerzitetu u Aucklandu i počasni profesor u Globalnom centru za gojaznost u Melbournu Boyd Swinburn istakao je da je Beano bio "naivan" dajući "besplatno oglašavanje" brendovima i ovim proizvodima.
 
Pozvao je strip da prestane sa prikazivanjem proizvoda koji su štetni za djecu – uključujući alkohol, brzu hranu, slatkiše, bezalkoholna pića i prerađenu hranu.
 
"Korporacije koje su dovoljno pametne da privuku i zadrže pažnju djece moraju imati vrlo visoke etičke standarde kako bi osigurale da ne iskorištavaju tu istu djecu promovišući im nezdrave proizvode", naglasio je.
 
Putem kvizova i igrica beano.com prikuplja i podatke o preferencijama potrošnje djece, koje se zatim anonimno prodaju kompanijama koje žele saznati više o tome šta djeca vole, a šta ne, izvještava BMJ.
 
Iz Beanoa insistiraju na tome da njihove ankete ispunjavaju sve zakonske obaveze i obaveze zaštite podataka te su naglasili da svaka sugestija da Beano "na neki način doprinosi povećanju potrošnje proizvoda sa visokim sadržajem zasićenih masti, soli i šećera kod djece je lažna, obmanjujuća i štetna".
 
"Mnogo pazimo na ono što predstavljamo djeci, posebno onoga što se tiče zdravlja i dobrobiti", dodali su ističući da web stranica Beanoa takođe ima pozitivan sadržaj o voću, povrću i zdravoj prehrani, uključujući "Ultimativni vegetarijanski kviz".
 
Glasnogovornik Beanoa kazao je za Guardian da su snažno uvjereni da izvještaj BMJ-a "ne daje reprezentativnu ili uravnoteženu sliku" njihovog sadržaja, "odlučujući umjesto toga da citiraju selektivne primjere izvan konteksta kako bi odgovarali argumentaciji autora".
 
"Beano ozbiljno shvata zdravlje i dobrobit djece", dodao je glasnogovornik ističući da im je mnogo stalo do njihove mlađe publike.
 
"Tekst, po našem mišljenju, ne odražava cjelokupno iskustvo Beano.com koji je siguran, informativan i zabavan online prostor koji djeci pruža sadržaj prikladan uzrastu, usklađen sa temama koje traže kako bi im pomogao u navigaciji i da razumiju svijet oko sebe", naveo je.
 
Izvor: Guardian

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.