Britanska agencija zabranila vegansku TV reklamu nakon žalbi da je u njoj prikazano nasilje prema životinjama

Britanski agencija zabranila vegansku TV reklamu zbog prikazivanja nasilja prema životinjama

Britanska agencija zabranila vegansku TV reklamu nakon žalbi da je u njoj prikazano nasilje prema životinjama

ASA je primila 63 pritužbe zbog reklame koja je, kako se navodi, izazvala uznemirenje gledalaca.
 
foto: Screenshot / YouTube
 
Britanska agencija za nadzor oglašavanja (ASA) zabranila je vegansku reklamu navodeći da su u njoj prikazane “uznemirujuće fotografije i neopravdano nasilje prema životinjama”.
 
TV reklama neprofitne organizacije koja certificira restorane i proizvode koji su prilagođeni veganima Vegan Friendly UK izazvala je pritužbe zbog reklame koja je objavljena u martu, a koja između ostalog prikazuje dvije žene i jednog muškarca koji sjede za stolom i jedu mesne proizvode a iza svakog zalogaja se prikaže isječak na kojem je prikazana mrtva ili životinja koja pati. 
 
Na kraju je ispisan tekst da nijedna životinja nije povrijeđena, konzumirana ili kupljena da bi se snimila ta reklama ali i tekst sa riječima: “Uspostavite vezu”.
 
ASA je primila je 63 žalbe zbog reklame, a jedna od njih je bila i da je u reklami prikazano neopravdano nasilje prema životinjama što je izazvalo nepotrebno uznemirenje gledalaca.
 
Iz organizacije Vegan Friendly UK su kazali da ti isječci koji su korišteni u reklami ne prikazuju nasilje i da se takve stvari redovno viđaju na izlozima mesnica ili ribara na ulicama u Velikoj Britaniji. Pojasnili su da je cilj reklame bio da istakne “potencijalno licemjerje pojedinca i kontradikcije između onoga što ljudi govore i njihovih postupaka” te da “ohrabri mesojede koji su protiv okrutnosti prema životinjama da preispitaju svoju odluku da jedu meso”. Navodi se i da reklama ne kleveće mesojede, već da “promoviše ljubav i saosjećanje prema svim bićima i da obeshrabruje diskriminaciju drugih živih bića”.
 
Britanska agencija je isprva izrekla ograničenje za reklamu u vidu sprečavanja njenog prikazivanja u određenim vremenskim terminima kada postoji mogućnost da će TV program gledati i djeca mlađa od 16 godina, dok je naposljetku odlučeno da ta odluka nije dovoljna i da se reklama više ne smije pojavljivati jer “nije pogodna za emitovanje na TV-u bez obzira na ograničenja u rasporedu jer bi mogla uznemiriti i mlađu i odraslu publiku”. 
 
Iako su se neke pritužbe gledalaca odnosile na klevetanje onih koji jedu meso, ASA ih nije podržala, utvrdivši da je jasno da “reklama pokušava naglasiti kako postupci ljudi ne moraju nužno biti u skladu s njihovim uvjerenjima” i da “nije vjerovatno da će izazvati uvredu za široke mase”.
 

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.