Hrvatsko novinarsko društvo osudilo prijetnje uredniku portala Morski.hr
Hrvatsko novinarsko društvo osudilo prijetnje uredniku portala Morski.hr
Poruka sa pozivom na otmicu Jurice Gašpara pojavila se u WhatsApp grupi
foto: Nikola Šolić/HND
Portal Morski.hr obavijestio je javnost u nedjelju o poruci u kojoj se poziva na otmicu novinara i urednika tog portala Jurice Gašpara, prenosi Hrvatsko novinarsko društvo (HND).
Poruka sa pozivom na otmicu se pojavila u WhatsApp grupi "Brodari na Jadranu" nakon radnog sastanka na kojem je Hrvatsko udruženje privatnih brodara dogovaralo aranžman s PR agencijom.
Neki članovi grupe su čak, prenosi HND, u internoj komunikaciji grupe brodara predložili i prikupljanje novca za otmicu.
"Evo Cesarica (ime broda) platila i moli za prijedlog da još svi damo po 100 eura, da netko provoza u portapaku idiota iz Morskog.hr", pisalo je u grupi.
Predsjednik Hrvatske udruge privatnih brodara Arsen Ercegović, ističe HND, osudio je ovakve poruke.
HND je prijetnje Gašparu ocijenio vrlo opasnim. Takođe, naglasili su da se iz sastanka privatnih brodara s vlasnicom PR agencije "da iščitati potencijalno trgovanje uticajem", odnosno uticaj na medije radi objave poželjnih sadržaja. HND ističe da od policije očekuje da istraži prijetnje Gašparu i da se odgovorni privedu.
Prijetnja Jurici Gašparu, piše HND, dio je skandala koji je Morski.hr objavio 1. septembra pod naslovom "Brodari angažirali PR stručnjakinju za 100 tisuća eura: Pregazit ćemo Morski HR, blokirali bi i splitsku luku, ali...bez brige, dobra sam s Glavinom i Bačićem". Uz tekst je objavljen i audiozapis sa sastanka navedenog udruženja brodara i PR agencije koju vodi Ankica Mamić.
HND piše da je posebno neprihvatljiv dio razgovora koji se odnosi na "peglanje" imidža brodara, kreiranje sadržaja o kojima govori Ankica Mamić uz dodatak kako će se s tim sadržajima ići prema medijima i ministarstvima, te uz posebnu napomenu da je "Mamić dobra s ministrom turizma" i uz spominjanje potpredsjednika Vlade Hrvatske Branka Bačića.
"Iz audiosnimke koja traje oko pola sata jasno je da se predstavnici udruge privatnih brodara žale i na pisanje portala Morski.hr, a Ankica Mamić je tu da im pomogne. Posebno je zanimljiv dio u kojem PR stručnjakinja, govoreći o, kako kaže, pozitivnim pričama njenih klijenata, među ostalim kaže: 'Treba uzeti ministra turizma u tu priču, svakako ga uključiti, da počnemo raditi dobre priče što vi sve dobro radite, a onda ćemo Morski svesti na ono što on je neki marginalni portal...'", istaknuto je iz HND-a.
Ovakvi aranžmani, kako piše HND, su skandalozni, a posebno je, kako su naveli, neprihvatljiv dio u kojem se praktično govori kako jedan portal treba marginalizovati.
"Iako su prozvani ministri negirali ikakvu povezanost s navedenom PR stručnjakinjom, očito je da su razni PR aranžmani s ministrima i ostalim predstavnicima vlasti radi utjecaja na medije ustaljena praksa već godinama, što je itekako sporno. Različite PR agencije, na što HND odavno upozorava, žele putem medija i u suradnji s raznim ministarstvima i tijelima javne vlasti kreirati sadržaje koji nisu u interesu javnosti i kao takvi su neprijatelji novinarstva", naglašeno je iz HND-a.
PR agencije su, dodaje HND, izašle iz svojih okvira pa se često događa da više nisu samo glasnogovornici svojih klijenata, nego aktivno učestvuju u njihovim poslovnim politikama. Ako se na putu takvim politikama nađu mediji koji drugačije pišu, onda ih, piše HND, kao i u ovom slučaju, treba pokušati marginalizovati, a to je, kako piše HND, za njih neprihvatljivo.
Izvor: HND
___
Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.