Hrvatsko novinarsko društvo osudilo prijetnje uredniku portala Morski.hr

Hrvatsko novinarsko društvo osudilo prijetnje uredniku portala Morski.hr

Hrvatsko novinarsko društvo osudilo prijetnje uredniku portala Morski.hr

Poruka sa pozivom na otmicu Jurice Gašpara pojavila se u WhatsApp grupi

foto: Nikola Šolić/HND

Portal Morski.hr obavijestio je javnost u nedjelju o poruci u kojoj se poziva na otmicu novinara i urednika tog portala Jurice Gašpara, prenosi Hrvatsko novinarsko društvo (HND).

Poruka sa pozivom na otmicu se pojavila u WhatsApp grupi "Brodari na Jadranu" nakon radnog sastanka na kojem je Hrvatsko udruženje privatnih brodara dogovaralo aranžman s PR agencijom.

Neki članovi grupe su čak, prenosi HND, u internoj komunikaciji grupe brodara predložili i prikupljanje novca za otmicu.

"Evo Cesarica (ime broda) platila i moli za prijedlog da još svi damo po 100 eura, da netko provoza u portapaku idiota iz Morskog.hr", pisalo je u grupi.

Predsjednik Hrvatske udruge privatnih brodara Arsen Ercegović, ističe HND, osudio je ovakve poruke.

HND je prijetnje Gašparu ocijenio vrlo opasnim. Takođe, naglasili su da se iz sastanka privatnih brodara s vlasnicom PR agencije "da iščitati potencijalno trgovanje uticajem", odnosno uticaj na medije radi objave poželjnih sadržaja. HND ističe da od policije očekuje da istraži prijetnje Gašparu i da se odgovorni privedu.

Prijetnja Jurici Gašparu, piše HND, dio je skandala koji je Morski.hr objavio 1. septembra pod naslovom "Brodari angažirali PR stručnjakinju za 100 tisuća eura: Pregazit ćemo Morski HR, blokirali bi i splitsku luku, ali...bez brige, dobra sam s Glavinom i Bačićem". Uz tekst je objavljen i audiozapis sa sastanka navedenog udruženja brodara i PR agencije koju vodi Ankica Mamić.

HND piše da je posebno neprihvatljiv dio razgovora koji se odnosi na "peglanje" imidža brodara, kreiranje sadržaja o kojima govori Ankica Mamić uz dodatak kako će se s tim sadržajima ići prema medijima i ministarstvima, te uz posebnu napomenu da je "Mamić dobra s ministrom turizma" i uz spominjanje potpredsjednika Vlade Hrvatske Branka Bačića.

"Iz audiosnimke koja traje oko pola sata jasno je da se predstavnici udruge privatnih brodara žale i na pisanje portala Morski.hr, a Ankica Mamić je tu da im pomogne. Posebno je zanimljiv dio u kojem PR stručnjakinja, govoreći o, kako kaže, pozitivnim pričama njenih klijenata, među ostalim kaže: 'Treba uzeti ministra turizma u tu priču, svakako ga uključiti, da počnemo raditi dobre priče što vi sve dobro radite, a onda ćemo Morski svesti na ono što on je neki marginalni portal...'", istaknuto je iz HND-a.

Ovakvi aranžmani, kako piše HND, su skandalozni, a posebno je, kako su naveli, neprihvatljiv dio u kojem se praktično govori kako jedan portal treba marginalizovati.

"Iako su prozvani ministri negirali ikakvu povezanost s navedenom PR stručnjakinjom, očito je da su razni PR aranžmani s ministrima i ostalim predstavnicima vlasti radi utjecaja na medije ustaljena praksa već godinama, što je itekako sporno. Različite PR agencije, na što HND odavno upozorava, žele putem medija i u suradnji s raznim ministarstvima i tijelima javne vlasti kreirati sadržaje koji nisu u interesu javnosti i kao takvi su neprijatelji novinarstva", naglašeno je iz HND-a.

PR agencije su, dodaje HND, izašle iz svojih okvira pa se često događa da više nisu samo glasnogovornici svojih klijenata, nego aktivno učestvuju u njihovim poslovnim politikama. Ako se na putu takvim politikama nađu mediji koji drugačije pišu, onda ih, piše HND, kao i u ovom slučaju, treba pokušati marginalizovati, a to je, kako piše HND, za njih neprihvatljivo.

Izvor: HND

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.