Charlie Hebdo u središtu kontroverze zbog karikature sirijskog dječaka

Magazin Charlie Hebdo objavio karikaturu mrtvog sirijskog dječaka

Charlie Hebdo u središtu kontroverze zbog karikature sirijskog dječaka

Satirični francuski magazin Charlie Hebdo još jednom se našao u središtu pažnje zbog svojih kontorverznih karikatura. Ovaj put je riječ o ilustraciji sirijskog dječaka Aylana Kurdija, čija je smrt pokrenula brojne rasprave o antiimigrantskom raspoloženju u Evropi.
 
Prva karikatura Dobrodošli migranti sadrži tekst: „Tako blizu svog cilja“, dok je reklamni znak McDonald'sa na plaži ispisan riječima: „Dva dječija menija po cijeni jednog“. Druga karikatura nazvana Dokaz da je Evropa kršćanska, prikazuje Isusa i utopljeno dijete, te nosi poruku: „Kršćani hodaju na vodi, muslimanska djeca tonu“.
Korisnici društvenih mreža u velikom broju su osudili ovakav potez satričnog magazina, iznoseći stav da je pogrešno koristiti smrt jednog dječaka na ovakav način. Među onima koji su iznijeli svoj stav o posljednjem potezu satiričnog magazina, našle su se i poznate ličnosti, novinari kao i predstavnici civilnog sektora.
 
Jedan od njih je i Peter Herbert, predsjednik Unije advokata crnaca, koji je magazin nazvao „rasističkim, ksenofobičnim i s manjkavom ideologijom“, te je dodao kako je Charlie Hebdo oličenje dekadencije u Francuskoj.
S druge strane, Sunny Hundal, britanski novinar, bloger i akademik, odlučio je stati na stranu magazina, rekavši kako su mnogi ilustratori, a među njima i muslimani, predstavili u svojim radovima smrt dječaka Aylana. „Reći ćete da je bezosjećajno. Možda i jeste. Ali, kako to da je u redu da novine koriste fotografiju i tako kritikuju rasizam, ali ne i da satirični magazin uradi to na svoj način“, upitao je Hundal.
 
Egipatski umjetnik Ganzer izjavio je na svom Twitter profilu kako se magazin „ne izruguje dječaku, već Evropi“.
Smrt dječaka Aylana Kurdija pokrenula je val solidarnost s izbjeglicama širom Evrope, ali i ponovnu polemiku u vezi sa pravom medija na objavljivanje fotografije mrtvog dječaka i generalnog tretiranja sličnih vijesti. Brojni mediji, koji su se odlučili za objavljivanje fotografije, opravdali su takvo ponašanje svojom željom da „šokiraju javnost i pokrenu je na djelovanje“.