Medijsko i informacijsko opismenjavanje odgajateljica za kritičko razmišljanje predškolaraca
Medijsko i informacijsko opismenjavanje odgajateljica za kritičko razmišljanje predškolaraca
Foto: Mediacentar
Kritički odnos prema medijskim sadržajima potrebno je razvijati još od predškolskog uzrasta djece, a kako bi odgajatelji i odgajateljice radili s njima važna je i njihova edukacija, rekla je Vesima Čičkušić, jedna od predavačica na radionici „Medijski odgoj predškolaraca“ održanoj 18. septembra u Tuzli.
„Potrebno je već kod djece predškolskog uzrasta razvijati kritički odnos prema medijima jer su izloženi različitim sadržajima neprimjerenim njihovom kognitivnom i emotivnom razvoju. Treba ih s jedne strane zaštititi od podložnosti negativnim modelima ponašanja kao što su agresivnost, materijalizam i seksualizacija djece, a s druge usmjeravati na kvalitetne sadržaje koji podstiču učenje i prosocijalno ponašanje“, kaže Čičkušić koja je doktorirala na temu „Obrazovanje za kritičko razumijevanje medijske kulture“.
U okviru prvog dijela radionice „Zašto i kako medijski opismenjavati predškolarce?” diskutovano je o pozitivnim i negativnim utjecajima medija na djecu, te izboru primjerenih medijskih sadržaja. U drugom dijelu radionice “Crtani filmovi: stvarnost vs. fikcija; nasilje; rodni stereotipi i komercijalizacija” dati su, između ostalog, odgovori na pitanja o tome zašto je toliko neprimjerenih scena u crtićima, kako s predškolarcima razgovarati o njima, te kako odabrati poučne i duhovite crtane filmove. Razgovarano je i o “igralištu digitalnog doba”, o tome kako djeca provode vrijeme na internetu i date su odgajateljicama smjernice kako djecu usmjeravati na korisne sadržaje i posticati ih na zdravo i kreativno provođenje vremena.
Radionici u Tuzli je prisustvovala 21 odgajateljica iz tog kantona, a slične edukacije će biti organizovane u Bihaću, Mostaru, Sarajevu i Zenici, s ciljem senzibiliziranja odgajatelja i odgajateljica o potrebi medijskog i informacijskog odgoja djece predškolskog uzrasta, kao i podsticanja smislenog i produktivnog uključivanja elemenata medijske i informacijske pismenosti u rad s njima.
U okviru ovog projekta uskoro će biti objavljen i poziv za odgajatelje i odgajateljice u vrtićima da dostave pozitivne primjere realizovanja aktivnosti medijske i informacijske pismenosti među predškolarcima, a najbolja praksa bit će nagrađena.
Radionice realizuju Udruženje „Radio Kameleon- Otvorena mreža ljudskih prava i demokratije“ i „Asocijacija za medijsku edukaciju, demokratizaciju i istraživanje MEDIANA“, a uz podršku Evropske unije.
___
Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.