Pokrenuta kampanja za Svjetski dan vijesti

Pokrenuta kampanja za Svjetski dan vijesti

Pokrenuta kampanja za Svjetski dan vijesti

U kampanji učestvuju stotine medijskih redakcija širom svijeta.

foto: Svjetski dan vijesti

Kampanja za Svjetski dan vijesti, koji se obilježava 28. septembra svake godine, pokrenuta je u utorak ove sedmice pod nazivom ''Izaberite istinu''. U kampanji učestvuje više od sto zemalja svijeta, stotine novinskih organizacija, medijskih udruženja i pojedinaca kako bi istakli važnost novinarstva zasnovanog na činjenicama. Cilj kampanje je pozvati publiku da prati kredibilne medije.

"Svjetski dan vijesti nudi trenutak za razmišljanje o vitalnoj ulozi koju nezavisni i hrabri novinari igraju u zajednicama širom svijeta. Njihov rad pruža dokaze koji vode do istine", rekao je David Walmsley, glavni urednik The Globe and Maila i osnivač Svjetskog dana vijesti.

Kroz kampanju "Izaberi istinu" se ističe nepokolebljiva posvećenost novinara da izvještavaju o činjenicama uzimajući u obzir izazov građana i građanki da se snađu u toksičnom informacionom okruženju preplavljenom dezinformacijama.

Svjetski dan vijesti organizuju Svjetski forum urednika Svjetske asocijacije novinskih izdavača (WAN-IFRA) i Kanadska novinarska fondacija, a ovogodišnju temu kampanje "Izaberi istinu" razvio je Project Kontinuum, na čelu sa osnivačem Daily Mavericka Brankom Brkićem.

U zajedničkom članku za Svjetski dan vijesti, Brkić i nobelovka Maria Ressa napisali su da se novinarstvo širom svijeta bori da održi svoj ugled i relevantnost te da su se biznis modeli medija srušili pod pritiskom velikih tehnoloških kompanija društvenih mreža. Naglasili su da novinarima ne preostaje ništa drugo nego da nastave raditi svoju profesiju.

"Buka i nasilje će se na kraju smiriti, a diskurs zasnovan na istini i pristojnosti će se vratiti. Za sada se borimo – svaki trenutak svakog sata, svaki dan... Branićemo Istinu."

Predsjednica WAN-IFRA Ladina Heimgartner rekla je da je cilj kampanje naglasiti zajedničku predanost odbrani principa novinarstva zasnovanog na činjenicama.

“U svijetu preplavljenom dezinformacijama, odgovornost novinara da pruže tačne, pouzdane i nezavisne vijesti nikada nije bila važnija. Ova kampanja je podsjetnik da istina nije samo izbor – ona je temelj slobodnog i demokratskog društva”, rekla je Heimgartner.

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.