Posjetitelji s Facebooka nisu lojalni čitatelji

Posjetitelji s Facebooka nisu lojalni čitatelji

Posjetitelji s Facebooka nisu lojalni čitatelji

Istraživanje pokazuje da se čitatelji koji na web sajtove dolaze putem linkova na Facebooku zadržavaju četiri puta kraće nego oni koji dolaze na početnu stranicu sajta.

Foto: Flickr

Čitatelji koji na početne stranice novinskih web sajtova dolaze direktno na njima se duže zadržavaju i pročitaju više sadržaja nego oni koji stižu preko društvenih mreža poput Facebooka ili internet pretraživača, kaže se u rezultatima novog istraživanja koje je objavio američki Pew Research Journalism Project. Lojalni korisnici koji određeni web sajt imaju "bookmarkiran" u svom browseru, posjete ga tri puta češće u toku mjeseca i pregledaju četiri puta više sadržaja unutar sajta.

"Facebook i internet pretraga su veoma važni za dovođenje novih čitatelja na pojedinačne priče i oni to čine u velikim brojevima. Ali kada se radi o kreiranju odnosa koji pojedinac ima prema web sajtu određene novinske organizacije, pretraga i Facebook su prilično ograničeni. Za novinske organizacije koje posluju pod tradicionalnim modelom građenja lojalne publike, koja je moža spremna i da plati, najvažnije je kod čitalaca kreirati naviku da se za informacije prvo obraćaju upravo tom sajtu", kaže se u sažetku rezultata istraživanja.

Istraživači su objavili i zanimljive podatke o nekim od najposjećenijih novinskih web sajtova na internetu: tako posjetitelji FOXNews.com u prosjeku provode skoro 8 minuta na sajtu, dok posjetitelji CNN.com na sajtu provode svega 90 sekundi - uprkos većem broju ukupnih posjeta. Buzzfeed 50% posjeta dobija sa Facebooka - malo ih ostaje, ali puno pristiže.