• YouTube

Vijesti i događaji

RAK podsjeća medije na obaveze u vezi sa izborima za predsjednika Republike Srpske

RAK podsjeća medije na obaveze u vezi sa predstojećim prijevremenim izborima za predsjednika RS

RAK podsjeća medije na obaveze u vezi sa izborima za predsjednika Republike Srpske

Službeni početak izborne kampanje je 8. novembar, od kada počinje period od 15 dana kampanje tokom kojeg je dozvoljeno emitovanje plaćenog političkog oglašavanja, kao i neposrednog obraćanja.

foto: Element5 Digital on Unsplash

Prijevremeni izbori za predsjednika entiteta Republike Srpske održat će se 23. novembra. S tim u vezi, Regulatorna agencija za komunikacije (RAK) podsjeća na obavezu poštivanja Poglavlja 16. Izbornog zakona Bosne i Hercegovine i Pravilnika o medijskom predstavljanju i javnom oglašavanju političkih subjekata u izbornom periodu.

Kako je saopšteno iz RAK-a, službeni početak izborne kampanje za prijevremene izbore za predsjednika Republike Srpske je 8. novembra, od kada počinje period od 15 dana kampanje tokom kojeg je dozvoljeno emitovanje plaćenog političkog oglašavanja, kao i neposrednog obraćanja.

Obaveza pokrivanja izbornih aktivnosti tokom izbora, u prvom redu obaveza emitovanja neposrednih obraćanja u trajanju od najmanje tri minute po političkom subjektu, odnosi se, istaknuto je iz RAK-a, prvenstveno na sve javne televizijske i radijske stanice sa sjedištem u Republici Srpskoj, odnosno čiji je osnivač administrativno-teritorijalna jedinica koja se nalazi u tom entitetu. Ista odredba primjenjuje se i na privatne televizijske i radijske stanice ukoliko se odluče za organizovanje neposrednog obraćanja političkih subjekata, uzimajući u obzir sjedište elektronskog medija, programsko usmjerenje i ciljnu publiku.

„Plaćeno političko oglašavanje, pod jednakim uslovima za sve zainteresovane političke subjekte registrovane za izbore, dužni su omogućiti svi elektronski mediji u Bosni i Hercegovini, a isto je ograničeno na 15 minuta sedmično za javne elektronske medije, odnosno na 30 minuta sedmično za privatne elektronske medije po političkom subjektu“, navodi RAK.

Podsjetili su i na obavezu dostavljanja RAK-u rasporeda planiranih izbornih programa i cjenovnika plaćenog političkog oglašavanja, a po okončanju izborne kampanje i zbirnog izvještaja o programskim sadržajima realizovanim tokom kampanje.

Izborna šutnja počinje 24 sata prije otvaranja birališta

Naglašeno je takođe i da izborna šutnja počinje 24 sata prije otvaranja biračkih mjesta, odnosno 22. novembra u 7:00 sati, i traje do njihovog zatvaranja, a zabrana objavljivanja rezultata ispitivanja javnog mnijenja na snazi je od 21. novembra u 7:00 sati do zatvaranja biračkih mjesta.

Pravilnik o medijskom predstavljanju i javnom oglašavanju političkih subjekata u izbornom periodu, kao i Izborni zakon BiH, dostupni su  na web stranici RAK-a www.rak.ba, a lista ovjerenih političkih subjekata za izbore dostupna je na web stranici Centralne izborne komisije BiH www.izbori.ba.

RAK je u saopštenju pozvao sve televizijske stanice da praćenje izborne kampanje u najvećoj mogućoj mjeri učine pristupačnim osobama sa oštećenjem sluha, kao i slijepim i slabovidnim osobama, te podsjeća da javne televizijske stanice imaju obavezu emitovati neposredno obraćanje u formatu pristupačnom osobama sa oštećenjem vida/sluha.

Poručeno je da se ova obaveza primjenjuje i na privatne televizijske stanice ukoliko se odluče za realizaciju neposrednog obraćanja. 

Podsjećamo da je Mediacentar Sarajevo objavio Smjernice za medijsko izvještavanje o izborima u Bosni i Hercegovini koje sadrže osnovne profesionalne i etičke principe kojih se urednici i urednice, novinari i novinarke trebaju pridržavati prilikom izvještavanja o izborima. Namijenjene su online i štampanim medijima u Bosni i Hercegovini u periodu od dana raspisivanja izbora do dana održavanja izbora, ali mogu služiti i svim drugim medijima i u periodu izvan predizbornog i izbornog procesa.

Takođe, podsjećamo i na naš priručnik za izvještavanje o izborima, kojem je prethodila izrada Smjernica za medijsko izvještavanje o izborima. Priručnik je nastao nakon istraživanja Mediacentra Sarajevo o štetnim sadržajima tokom Općih izbora 2022. godine, koje je pokazalo veliki broj pristrasnih i dezinformativnih sadržaja koji mogu uticati na volju glasača.

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.