Studija: Tinejdžeri napuštaju Facebook

Studija: Tinejdžeri napuštaju Facebook

Studija: Tinejdžeri napuštaju Facebook

Podaci pokazuju da samo 32 posto tinejdžera u dobi od 13-17 godina koristi Facebook.
 
foto: Timothy Hales Bennett on Unsplash
 
Generacija Z sve više koristi internet, ali stopa korištenja Facebooka pada među ovom populacijom, pokazuju podaci istraživanja Centra Pew Research o tinejdžerima, tehnologiji i društvenim mrežama.
 
Pew Research, organizacija koja informiše javnost o problemima, stavovima i trendovima u svijetu, došla je do podataka  da samo 32 posto tinejdžera u dobi od 13-17 godina koristi Facebook, dok je u prethodnom istraživanju iz 2014-2015, ta brojka iznosila 71 posto, nadmašujući platforme poput Instagrama i Snapchata.
 
Influenserica Jules Terpak kazala je za TechCrunch da tinejdžeri više ne nalaze vrijednost na Facebooku.
 
“Sada postoji više od pet snažno pozicioniranih platformi društvenih mreža kroz koje možete beskonačno listati, a za naše umove nije održivo da dijelimo niti dajemo prioritet našem odnosu sa svima njima”, kazala je Terpak. 
 
Terpak smatra da Facebook, koji tinejdžeri često povezuju sa svojim roditeljima, ima malo toga da ponudi generaciji Z. “Kultura koju njeguje prosječan korisnik Facebooka je veoma odvojena od onoga što danas privlači generaciju Z na tu platformu“, kaže Terpak.
 
Čak i 2013. godine, kada je 77 posto tinejdžera koristilo Facebook, mladi korisnici su imali negativno mišljenje o toj platformi.
 
“Dok je Facebook još uvijek duboko integrisan u svakodnevne živote tinejdžera, ponekad se vidi kao obaveza, a ne kao uzbudljiva nova platforma koju tinejdžeri mogu smatrati svojom”, navodi se u izvještaju Pew Researcha iz 2013. godine.
 
U toj devetogodišnjoj studiji, Pew je otkrio da tinejdžeri izražavaju više entuzijazma prema drugim platformama, čak i ako ih ne koriste toliko kao Facebook. 
 
Nova otkrića Pew Researcha su takođe u skladu sa internim izvještajima Facebooka, prema dokumentima koje je iznijela zviždačica Frances Haugen. 
 
TechCrunch piše da je ovaj pad u ključnoj demografskoj skupini loša vijest za Facebook poslovanje s oglasima, koje čini najveći dio njegovih prihoda.
 
“Većina mladih ljudi Facebook doživljava kao mjesto za osobe u 40-im i 50-im godinama”, navodi se u internom Facebook dokumentu iz 2021. do kojeg je došao The Verge. “Mladima je sadržaj za odrasle dosadan, obmanjujući i negativan”, navodi se.
 
Iako su tinejdžeri umorni od Facebooka, nisu odustali od Instagrama, još jedne Metine platforme. Šezdeset dva posto tinejdžera koristi Instagram, u odnosu na 52 posto što je pokazala anketa iz 2014-2015. godine. TikTok, koji nije čak ni objavljen u vrijeme posljednje studije, sada koristi 67 posto tinejdžera u Sjedinjenim Američkim Državama. Devedeset pet posto tinejdžera kaže da koristi YouTube, zbog čega se može pretpostaviti da je to dominantna društvena platforma, ali mnogi je koriste samo da bi gledali videozapise, a ne kao mjesto za povezivanje s drugima na mreži. 
 
Jedno od pitanja za 1.316 tinejdžera u ovoj studiji je bilo o učestalosti kojom koriste ove platforme. TikTok je i dalje osvojio veći dio pažnje tinejdžera nego bilo koja platforma, osim YouTubea za koju 19 posto tinejdžera kaže da je koristi “skoro stalno”. Samo dva posto je ovo reklo o Facebooku. Naveden je podatak i da 36 posto tinejdžera smatra da provode previše vremena na društvenim mrežama. S druge strane, samo osam posto tinejdžera je reklo da misli da ne koristi dovoljno društvene mreže.
 
Takođe je istaknuto da je 45 posto tinejdžera reklo da neće imati problema da se odreknu društvenih mreža. 
 
Izvor: TechCrunch
 

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.