Prelazak na web dovodi do pada kvaliteta i profita?

Prelazak na web dovodi do pada kvaliteta i profita?

Studija slučaja finskih novina Taloussanomat pokazuje da potpuni prelazak na web može donijeti pad kvaliteta sadržaja i smanjen broja čitatelja.

Kako prenosi editorsweblog.org, studija koju su sproveli istraživači sa univerziteta City University London pokazuje da je ukidanje štampanog izdanja i potpuni prelazak na web doveo do pada profita i čitateljstva finskih novina Taloussanomat. Taloussanomat, dnevne novine koje se bave finansijskim pitanjima, su, zbog novčanih problema i pada čitateljstva, krajem 2007. ukinule štampano izdanje i prešle na web. Unatoč predviđanjima da će ovakav potez dovesti do porasta posjeta web sajtu Taloussanomat-a, podaci pokazuju da njihov web sajt zapravo ima manje posjetitelja od web sajtova konkurentskih novina koje su zadržale štampana izdanja. Prelazak online značio je i smanjenje osoblja, manje originalnog sadržaja, veći stupanj oslanjanja na novinske agencije i više članaka senzacionalističkog tipa, što je dovelo do pada kvaliteta sadržaja.

Istraživači su zaključili da prenošenje novina online nije dovoljno da spasi propadajuću publikaciju, te da oni oni koji se odluče na takav potez moraju biti spremni prilagoditi se zahtjevima novih medija i internet čitateljstva.

Izvor: editorsweblog.org, City University London