EKSKLUZIVNO, SKANDALOZNO, ŠOKANTNO

EKSKLUZIVNO, SKANDALOZNO, ŠOKANTNO

EKSKLUZIVNO, SKANDALOZNO, ŠOKANTNO

Kad u Google ukucamo pojam "ekskluzivno", dobićemo čak 4,7 milijuna rezultata za područje jezika kojim govore Hrvati, Srbi, Bosanci, Hercegovci i Crnogorci.

Piše: Marko Orsanović
 
Nitko ne zna kad se to točno dogodilo, ali u jednom trenutku novinski urednici pomislili su da se novine ne mogu prodati ukoliko u njima nema barem nekoliko egida - ekskluzivno, skandalozno, šokantno. Iz novina je ova moda prenesena i na internet portale pa je svekoliko čitateljstvo na području zemalja bivše Jugoslavije svakodnevno bombardirano šokantnim, ekskluzivnim i skandaloznim materijalima. Na ovom mjestu ponudit ćemo pregled učestalosti korištenja spomenutih termina. Vjerovali ili ne, u posljednjih desetak godina mediji su otkrili nekoliko milijuna ekskluziva.
 
Kad u tražilicu Google ukucamo pojam "ekskluzivno", ona će nam ponuditi čak 4,7 milijuna rezultata za područje jezika na kojem govore Hrvati, Srbi, Bosanci, Hercegovci i Crnogorci. Kraj tolikog broja ekskluziva, odnosno kraj takve frekventnosti pojma "ekskluzivno" jasno je kao dan da omiljena novinska egida više nema nikakvog značenja, odnosno da je inflacija ekskluziva ubila svaki smisao reklamiranja informacija na ovakav način.
 
Kakva ekskluziva (SCREENSHOT: dnevnik.hr)
 
Kad u tražilicu Google ukucamo pojam "skandalozno" pretraživač će nam ponuditi 614.000 rezultata. Kolikom broju skandala smo svjedočili u minulim godinama svjedoci ste i sami, što će reći da je inflacija skandala dovela do toga da više ništa nije skandalozno, izuzev (u) glava(ma) medijskih urednika. Informacije koje bi, kao, trebale skandalizirati javnost čitatelji gledatelji i slušatelji primaju mirno kao vremensku prognozu. Skandal je izgubio svaki smisao, na opću žalost medija koji od skandala žive.
 
Skandal do skandala (SCREENSHOT: Jutarnji.hr)
 
Kad u tražilicu Google ukucamo pojam "šokantno" bit će nam ponuđeno 3,35 milijuna rezultata. Šok do šoka, iz dana u dan i tako godinama. Šok je tako postao regularno, svakodnevno stanje medijskih konzumenata na prostoru brdovitog Balkana i šire. Svi smo svakodnevno šokirani tako da novi šokovi više naprosto nemaju smisla. Netko bi to morao dojaviti i medijima, e kako bi prestali s ćoravim poslom. Ništa nas više ne može šokirati, jer kako šokirati šokovima već sluđene ljude.
 
Ovi imaju i cijelu rubriku "Šokantno" (SCREENSHOT: 24.sata.hr)