Truly Media: Nikad lakša verifikacija sadržaja

Truly Media: Nikad lakša verifikacija sadržaja

Truly Media: Nikad lakša verifikacija sadržaja

U današnjem vremenu u kome su očevici postali oni koji prvi dođu na mjesto događaja, u svijetu u kojem fotošopirane i manipulisane slike imaju gotovo isti uticaj kao i one autentične, potreba za verifikacijom sadržaja koji pristiže u redakcije nikada nije bila veća.

No, da bi jedan novinar provjerio autentičnost, porijeklo i tačnost informacije koja dolazi sa društvenih mreža, on treba da ima pristup brojnim verifikacijskim alatima: počevši od alata za provjeru autentičnosti slike, preko onih koji potvrđuju lokaciju pa sve do video verifikacije. Samo traženje alata, kao i proces verifikacije može oduzeti puno vremena. 

Zbog toga, pored brojnih alata koje novinari ali i svi ostali zinteresovani, mogu koristiti da provjere informacije koje konzumiraju, postoje organizacije poput Storyful-a koje nude „paket aranžmane“ za verifikovane informacije sa društvenih mreža.

Druge organizacije, poput Truly Media rade na malo drugačiji način. Razlika između te dvije organizacije je u načinu pružanja usluga. Storyful funkcioniše kao novinska agencija koja verifikuje postove sa društvenih mreža, gdje novinari mogu da pristupe i preuzmu već verifikovani sadržaj.

Uz Truly Media novinari sami verifikuju sadržaj koji žele i bez potrebe da koriste brojne alate. Sve je dostupno na jednom panelu: od obrnutog pretraživanja slika, Google mapa i video verifikacije pa do mogućnosti pretraživanja sadržaja društvenih mreža.

Pokrenuta na proljeće 2017. godine, Truly Media je nova kolaborativna platforma koja omogućava novinarima i medijskim organizacijama da obavljaju verifikaciju korisničkog sadržaja mnogo lakše no ranije. I sa mnogo više saradnje.

U vremenu u kojemu informacije dobijamo brzo, ali dezinformacije još brže, i gdje je u ogromnom izboru sadržaja sa društvenih mreža, vrlo lako napraviti grešku, ova vrsta software-a bi mogla doći kao odgovor na sve verifikacijske izazove sa kojima se suočavamo trenutno.

Nastao na osnovu saradnje ATC iLab-a i Deutsche Welle Innovation Project tima, Truly Media software će omogućiti novinarima koji rade sa korisničkim sadržajima u svom izvještavanju da pronađu ovu vrstu materijala mnogo lakše i da ga verifikuju mnogo jednostavnije. Još jedna od prednosti ove platforme je u tome što novinari mogu lako pronaći kolege koje rade na sličnim ili istim temama i sarađivati sa njima.

„Truly Media vam omogućava da skupite sadržaje sa raznih društvenih mreža u jednu kolekciju. Mi poznajemo naš verifikacijski proces prilično dobro, i ono što mi ustvari pokušavamo da uradimo jeste da skupimo sve te alate koji su vam potrebni za verifikaciju, i smjestimo ih na jedan panel“, objašnjava Ruben Bouwmeester, innovation manager u Deutsche Welle-u.

Objašnjavajući na primjeru jednog događaja, Ruben ističe da je prilično jasno da ljudi imaju svoje načine na osnovu kojih pronalaze sadržaje: „Ali kada imate troje ljudi koji svako na svoj način pristupa pronalaženju sadržaja, i onda ga dijele u kolekcije na Truly Media platformi, onda možemo vidjeti kako jedna tema može vrlo lako da se obogati sa korisničkim sadržajem za izvještvanje“. Ali ne samo da bi jedna tema bila bogatija sadržajem, isto tako taj sadržaj bi bio mnogo tačniji: “recimo jedan od novinara može da se fokusira na verifikaciju izvora, drugi može istraživati autentičnost slike, dok treći recimo može da traži dodatni materijal sa na primjer Twitter listi. I sve ovo u stvarnom vremenu“, navodi Ruben.

Ciljna skupina Truly Media su novinari koji koriste postove sa drušvenih mreža, odnosno korisnički sadržaj, u svom izvještavanju i kojima bi korištenje te platforme moglo „malo olakšati život“, pojašnjava Ruben.

U svijetu u kojem bilo koji pouzdani digitalni novinar mora da pristupi brojnim alatima i društvenim mrežama kako bi verifikovao sadržaj, takva vrsta platforme olakšava radni proces.

Trenutno, platforma je u Beta fazi i 12 različitih medijskih organizacija učestvuje u testiranju, kako bi se uvjerili da su svi uslovi ispunjenu prije nego što Truly Media postane dostupan širem krugu korisnika.

Kada je riječ o načinu korištenja platforme, Ruben objašnjava da će korisnici moći da se konektuju preko svojih organizacija: „Ja se konektujem sa svojom organizacijom, i onda pronađete ljude sa kojima se povežete, na način na koji se povezujete na recimo LinkedIn-u. I onda možemo krenuti da radimo zajedno na nekoj temi“.

Jedna od prednosti Truly Media, pored skupljanja brojnih alata na jedno mjesto je i mogućnost saradnje.

„Svi mogu dodati korisnički sadržaj, sa Twittera, Facebooka, YouTube-a ili drugih mreža, i sve to ide u istu kolekciju, nakon čega novinari mogu pristupiti zajedničkoj verifikaciji. Ukoliko je neko bolji u verifikaciji izvora, onda ta osoba provjerava izvor. Ukoliko je druga osoba bolja sa pozadinskim informacijama, o recimo, Njemačkoj, onda ona radi provjeru lokacija za Njemačku, i neka treća osoba doprinosi sa znanjem koje ona posjeduje“, pojašnjava Ruben.

Trenutno, platforma je dostupna samo sa panelom na engleskom jeziku, ali kao što Ruben naglašava, trebala bi biti dostupna svima koji rade sa korisničkim sadržajem, bez ikakvih geografskih restrikcija.

Truly Media će omogućiti velikom broju novinara širom svijeta da obavljaju svoj posao na mnogo lakši način i bez pristupanja brojnim alatima. Još jedna od prednosti te platforme jeste da su uspjeli uključiti i video verifikaciju u svoj software. Alat koji su oni razvili naslanja se na ideju koju je Amnesty realizovao sa svojim Data Viewer.

“Mi izvlačimo slike sa YouTube video klipova i na taj način provjeravamo da se vremenski okvir podudara, i onda vršimo obrnutu pretragu tih slika“, navodi Ruben.

Iz Truly Media tima nastoje da što prije puste platformu na korištenje, tako da što više novinara može da pronađe korist od nje. „Sve više i više ljudi dobija pristup ovom alatu. Ubrzo ćemo imati na našem sajtu dostupnu formu na osnovu koje će se moći zainteresovani prijaviti za Beta testiranje“.

Mogućnosti koje će Truly Media pružiti, poput saradnje u stvarnom vremenu, verifikacije širom društvenih mreža a sve sa ciljem da se dostavi što tačniji sadržaj, čine ovaj software neophodnim u svakoj novinskoj redakciji.