Forbes: 10 medija sa pravim a ne „alternativnim“ činjenicama
Forbes: 10 medija sa pravim a ne „alternativnim“ činjenicama
foto: pixabay
U (ne)vrijeme u kojem dio nove administracije američkog predsjednika poseže za tzv. alternativnim činjenicama od čega stradaju koncepti istine i profesionalnog novinarstva, borba protiv laži i izvrtanja informacija u medijima postala je stvarna i svakodnevna briga i novinara i čitalaca.
Čak su i svjetski poznati mediji, koji predstavljaju oličenje najviših novinarskih profesionalnih standarda, dovedeni u situaciju u kojoj nije isključeno naglašavanje da su činjenice koje objavljuju tačne, pa tako Forbes preporučuje 10 medija „gdje možete pronaći prave a ne alternativne činjenice“.
Mnogi građani se čine zbunjenima i zabrinutima, piše američki biznis magazin Forbes. Novinarske organizacije i pojedini mediji na zapadu zabilježili su poraste donacija ili prihoda od pretplate što je pokazatelj da građani odlučuju platiti za kvalitetne i provjereno istinite profesionalne medije.
Forbes kao ključno postavlja pitanje šta svaki medij radi u slučaju da novinar napravi materijalnu grešku ili da urednik prekrši etička načela i kaže da su vodeći mediji poput Washington Posta ili New York Timesa otpuštali svoje novinare zbog grešaka što je na određen način presedan uzme li se u obzir vrijeme u kojem živimo.
Autor Forbsove preporuke, Paul Glader, profesor novinarstva sa The King's College in New York City, naglašava važnost lokalnih novina čiji novinari prikupljaju informacije u neposrednoj životnoj sredini svojih čitalaca, ali shvata i da se milioni ljudi pitaju šta zaista da čitaju da bi za uloženi novac za pretplatu dobili istinite informacije. Preporučuje sljedeće:
The New York Times, najuglednija novina u SAD-u, koja ideološki naginje ulijevo i ima progresivan pogled na svijet. Drži se etičkih principa i klasičnih elemenata novinarstva što im pomaže da ostanu lider u profesiji i medijskoj industriji.
The Wall Street Journal, novina sa najvećim tiražom u SAD-u, izgradila je reputaciju na biznis vijestima, a nakon što ju je kupio australijski medijski mogul Rupert Murdoch 2007. godine, proširila je tematiku. Urednička politika Journala predstavlja bastion američkog konzervatizma slobodnog tržišta. Zbog autora koji pišu u toj novini, najviše je čitaju republikanci.
The Washington Post, novina koja je srušila Nixona izvještavanjem o aferi Watergate, zadržala je snažnu intelektualnu tradiciju s novim vlasnikom, Jeffom Bezosem, osnivačem Amazona. Godinama je jedna od tri najbolje novine u SAD-u koja zapošljava najbolje novinare, a trenutno predstavlja medij koji najviše razmišlja unaprijed o novim digitalnim strategijama koje bi im povećale čitanost.
BBC predstavlja globalni standard za izvrsnost u radijskom i televizijskom novinarstvu, a energija s kojom radi britanski javni servis mnogima bi dobrodošla. National Public Radio, NPR, mreža oko 900 javnih stanica u SAD-u, proizvodi sjajno novinarstvo ali se i jako oslanja na republikovanje sadržaja New York Timesa i Associated Pressa.
The Economist prave odlični ekonomisti i novinari koji proizvode pažljivo uređene i hirurški precizne presjeke dešavanja u svijetu svake sedmice.
The New Yorker objavljuje priče najčešće u formi narativnog novinarstva a njihove duge forme rezultat su dugotrajnih analiza i provjera koje traju mjesecima. Slično New York Timesu, New Yorker predstavlja progresivan pogled na svijet, a njihov stil predstavlja najljepše pisanje u novinarstu.
Agencije Associated Press, Reuters i Bloomberg News ne služe prvenstveno građanima ali predstavljaju povjerljiv izvor činjenica koje su temelj informativnih tokova o politici i ekonomiji. Čitaoci izvještaje tih agencija mogu da vide u skoro svim medijima ili da ih prate na društvenim mrežama ili njihovim online izdanjima, koja nude samo dio onoga što proizvedu.
Foreign Affairs je magazin koji nudi informacije o globalnim dešavanjima u sferi politike i izdaje ga Council on Foreign Relations, nezavisna organizacija koja okuplja pojedince i grupe koji se bave međunarodnim odnosima.
The Atlantic je mjesečnik koji predstavlja pogled na naciju i svijet iz Washingtona čiji novinari pišu duge priče i analize i, iako njihovo online izdanje ima i naslove koji su primamljivi samo za klikanje, kao medij se oslanjaju na novinarstvo utemeljeno na činjenicama.
Politico su osnovali novinari koji su 2006. godine napustili Washington Post i gradili i pozicionirali svoj novi medij kao ključnog igrača u američkoj politici.