Artifact - aplikacija poput TikToka, ali za tekst

Artifact - aplikacija poput TikToka, ali za tekst

Artifact - aplikacija poput TikToka, ali za tekst

Kreator aplikacije kaže da će Artifact ozbiljno shvatiti posao pružanja čitaocima visokokvalitetnih vijesti i informacija.
 
foto: Artifact
 
Suosnivači Instagrama Kevin Systrom i Mike Krieger, koji su napustili Facebook 2018. godine, napravili su društvenu aplikaciju sljedeće generacije, piše Platformer. Njihova aplikacija naziva se Artifact, a u pitanju je personalizovani feed vijesti, koji koristi mašinsko učenje da razumije korisnikova interesovanja i uskoro će biti moguće da o tim člancima razgovarate s prijateljima.
 
Naziv Artifact predstavlja spajanje članaka, činjenica i vještačke inteligencije, a osobe zainteresovane za isprobavanje ove aplikacije trebaju pozivnicu. Za sada se mogu prijaviti na listu čekanja koja je otvorena juče. Aplikacija je dostupna i za Android i iOS.
 
Platformer piše kako je najjednostavniji način shvatanja Artifacta kao neku vrstu TikToka, ali za tekst. Aplikacija se otvara na feed popularnih članaka sa odabrane liste izdavača u rasponu od vodećih novinskih organizacija poput New York Timesa do malih blogova o specifičnim temama. Kada korisnik dodirne članak koji ga zanima, Artifact će mu ponuditi slične objave i priče u budućnosti, baš kao što gledanje videa na TikTokovoj stranici za korisnika vremenom podešava njegov algoritam.
 
Korisnici koji imaju pristup aplikaciji i koji nisu na listi čekanja mogu vidjeti samo centralno rangirani feed, dok beta korisnici trenutno testiraju još dvije funkcije. Jedna je feed koji prikazuje članke koje su objavili korisnici koje je korisnik odabrao da prati, zajedno s njihovim komentarima na te objave. Korisnici za sada neće moći objavljivati neobrađeni tekst bez linka, a drugi je inbox za direktne poruke tako da korisnici mogu privatno razgovarati o objavama koje čitaju s prijateljima.
 
Za razliku od TikToka, platforme za kratke videe, Artifact je čvrsto usmjeren na tekst. Osnivači se nadaju da će na osnovu njihovog iskustva i stečenog znanja zajedno s nedavnim napretkom u vještačkoj inteligenciji, pomoći njihovoj aplikaciji da se probije do veće publike.
 
Platformer piše kako ovaj projekat, nakon Instagrama kojeg su Systrom i Krieger prodali Facebooku za 715 miliona dolara, nije njihov prvi. Njih dvojica su se udružili 2020. kako bi napravili web stranicu za praćenje širenja COVID-19.
 
Kao i većina startupa u ovoj fazi, Artifact se tek treba posvetiti poslovnom modelu, a kako je rekao Systrom, oglašavanje bi se uklapalo. Takođe je, kako je naveo, zainteresovan i za razmišljanje o ugovorima o podjeli prihoda s izdavačima. 
 
Systrom je u razgovoru za Platformer kazao i da će Artifact ozbiljno shvatiti posao pružanja čitaocima visokokvalitetnih vijesti i informacija. Za sada, kompanija neće otkriti svakog izdavača u svom sistemu, ali da je moguće tražiti pojedinačna mjesta unutar aplikacije.
 
Dodao je i da će Artifact uklanjati pojedinačne objave koji promovišu laži, a njegovi sistemi za mašinsko učenje bit će prvenstveno optimizovani za mjerenje koliko dugo korisnici provode čitajući o različitim temama, za razliku od onoga što generiše najviše klikova i komentara.
 
Za sada, Systrom i Krieger sami finansiraju Artifact. Tim od sedam ljudi radi na aplikaciji, uključujući Robbyja Steina, direktora proizvoda na Instagramu od 2016. do 2021. godine.
 
 

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.