CNN i Reuters počinju naplaćivati sadržaj

CNN i Reuters počinju naplaćivati sadržaj

CNN i Reuters počinju naplaćivati sadržaj

Digitalna naplata za sadržaj od ovog mjeseca

foto: Jagoda Kondratiuk on Unsplash

Medijska kuća CNN i agencija Reuters saopštili su u ponedjeljak da počinju sa naplatom za svoj medijski sadržaj.

CNN će od svojih posjetitelja tražiti da plaćaju 3,99 dolara mjesečno za pristup, dok će posjetitelji Reutersa morati platiti 1 dolar sedmično za pristup njenoj web stranici koja je dostupna besplatno ali zahtijeva da se korisnici registruju.

“Od danas od korisnika u Sjedinjenim Američkim Državama tražimo da plaćaju malu periodičnu naknadu za neograničen pristup člancima svjetske klase CNN.com”, napisao je u internom dopisu Alex MacCallum, izvršni potpredsjednik CNN-a za digitalne proizvode i usluge.

Kako se dodaje, prosječan posjetitelj CNN-ove web stranice, koji će pročitati nekoliko članaka mjesečno, u ovom trenutku neće biti pozvan da plati.

“Tek nakon što korisnici potroše određeni broj besplatnih članaka od njih će biti zatraženo da se pretplate”, objasnio je MacCallum.

Istakao je da će pored neograničenog pristupa člancima CNN.com pretplatnici dobiti pogodnosti poput ekskluzivnih priloga o izborima, originalnih dokumentarnih filmova, odabrani dnevni izbor sadržaja i manje digitalnih oglasa.

Neki sadržaji će ipak, kako piše CNN, ostati dostupni bez pretplate, uključujući početnu stranicu CNN-a, breaking vijesti, samostalne video stranice i sponzorisane članke.

Agencija Reuters je u svom saopštenju navela da se njihova najava o pokretanju naplate medijskog sadržaja poklopila s pokretanjem naplate u CNN-u.

Reuters piše i da je pokretanje naplate uslijedilo nakon trogodišnjeg odlaganja, kao i da su cijene niže od 34,99 dolara mjesečno koje je Reuters prvobitno planirao uvesti 2021.

Pretplate će, dodaje Reuters, biti dostupne prvo u Kanadi, a zatim u dijelovima Evrope i SAD-a, sa planovima za globalno širenje.

Reuters piše da ta agencija, zajedno sa CNN-om, ovim potezom ulaze na “prepuno tržište velikih novinskih organizacija koje već naplaćuju svoj sadržaj”. Među njima je, kako se dodaje, i Bloomberg.com koji naplaćuje 34,99 dolara mjesečno, dok Wall Street Journal, koji je, kako se navodi, 1996. među prvima pokrenuo naplatu za medijski sadržaj, naplaćuje 38,99 dolara.

“Ovaj novi plan pretplate osigurava Reutersu da proširi doseg svog nagrađivanog izvještavanja po pristupačnoj cijeni, dok nam omogućava da dalje ulažemo u naše izvještavanje i proizvode za pretplatnike”, rekao je predsjednik Reutersa Paul Bascobert.

CNN je u svome saopštenju podsjetio na nedavno istraživanje Reutersovog instituta za studij novinarstva koje je pokazalo da samo jedan od pet američkih potrošača trenutno plaća vijesti na internetu.

Greg Piechota, istraživač u International News Media Association, rekao je da “nažalost, na osnovu anketa, većina potrošača širom svijeta nije svjesna finansijskih izazova s ​​kojima se suočavaju komercijalni mediji”.

No, kako je dodao, kada čuju za kritičnu finansijsku situaciju u industriji, spremnost potrošača da plate za novinarstvo je najveća, što su, kako je rekao, pokazale i studije.

Izvor: CNN, Reuters

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.