RTS potrošio 77,8 miliona dinara na reklamiranje

RTS potrošio 77,8 miliona dinara na reklamiranje

RTS potrošio 77,8 miliona dinara na reklamiranje

Nezavisno udruženje novinara Srbije javlja da je nabavka za usluge oglašavanja provedena bez objavljivanja javnog poziva

foto: Pixabay / Ilustracija

Radio televizija Srbije (RTS) je, prema podacima Portala javnih nabavki, prošle godine potrošila nešto više od 77,8 miliona dinara sa PDV-om za usluge oglašavanja, objavilo je Udruženje nezavisnih novinara Srbije (NUNS). Od toga 36 miliona dinara otišlo je na reklamiranje u štampanim i online medijima, dok je 41,8 miliona dinara plaćeno reklamiranje na bilbordima i banderama.

Nabavka za usluge oglašavanja u štampanim i online medijima provedena je putem pregovaračkog postupka bez objavljivanja javnog poziva, piše NUNS. Dodaje se da je podijeljena u 13 partija, kao i da je RTS tačno znao u kojim medijima želi da se reklamira.

Tako je, naprimjer, Mondo INC, izdavač lista Kurir i portala Mondo, za svaki od ovih medija dobio po 3,6 miliona dinara, ukupno 7,2 miliona dinara, piše NUNS.  Publisher doo, izdavač lista Nedeljni ekspres i portala ekspres.net, dobio je 600.000 dinara, a Ringier Serbia je dobio 4,2 miliona dinara za reklame u štampanim izdanjima Blic i Blic žena i za portale blic.rs, zena.rs i noizz.rs.

Izdavač Informera, Insajder tim je dobio 2,4 miliona dinara od RTS-a, a isto toliko i Medijska mreža za reklamu u Srpskom telegrafu.

U obrazloženju ovakve nabavke stoji da ove usluge može da isporuči samo određeni privredni subjekat zbog „nepostojanja konkurencije iz tehničkih razloga“. NUNS piše da to jeste u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama Srbije, ali da obrazloženje može da se primijeni „samo ako ne postoji odgovarajuća alternativa ili zamena, a nepostojanje konkurencije nije rezultat namere da se određenom privrednom subjektu neopravdano da prednost ili da se dovede u nepovoljan položaj“. Iz NUNS-a pišu da je u Srbiji registrovano preko dvije i po hiljade medija, te se postavlja pitanje da li je postojala namjera da se nekim medijima da prednost. 

Kancelarija za javne nabavke je odobrila provođenje postupka bez objavljivanja javnog poziva, a iz RTS-a kažu da je na osnovu više kriterijuma odlučeno u kojim medijima će se oglašavati.

Miloš Đorđević iz organizacije Transparentnost Srbija je za NUNS rekao da je RTS postavio tako javnu nabavku da se niko ne može javiti osim medija za koje su određene partije, te da je na ovaj način tim ponuđačima data prednost.

Izvor: NUNS

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.