X tužio watchdog organizaciju Media Matters za klevetu

X tužio grupu za nadzor medija

X tužio watchdog organizaciju Media Matters za klevetu

Izvještaj Media Matters pokazao da se pored oglasa velikih kompanija na X-u nalaze antisemitske objave.

foto: Unsplash

Kompanija društvenih mreža X u ponedjeljak je tužila neprofitnu watchdog organizaciju Media Matters za klevetu, nakon što je objavljen izvještaj te organizacije u kojem se navodi da su se antisemitske i pronacističke objave nalazile pored oglasa velikih kompanija poput IBM-a, Disneyja, Applea. 

Elon Musk, vlasnik X-a, tužbu je podnio američkom Okružnom sudu u Teksasu, tvrdeći da je Media Matters “manipulisao platformom društvenih mreža” tako što su “beskonačno osvježavali feed” sve dok algoritam nije pronašao oglase pored objava ekstremista.

“Media Matters je manipulisao algoritmima koji upravljaju korisničkim iskustvom na X-u kako bi zaobišli zaštitne mjere i stvorili slike plaćenih postova najvećih oglašivača na X-u uz rasistički, zapaljivi sadržaj, ostavljajući lažni utisak da su ovi spojevi sve samo ne ono što zapravo jesu: proizvedeni, neorganski i izuzetno rijetki”, navedeno je u tužbi.

Kompanija X je u tužbi navela i da je izvještaj organizacije bio “sa namjerom da se naškodi X-u i njegovom poslovanju”, a predsjednik Media Mattersa Angelo Carusone tužbu je nazvao “neozbiljnom” i “smišljenom da se one koji kritikuju X natjera na šutnju”.

“Media Matters stoji iza svog izvještaja i raduje se pobjedi na sudu”, kazao je Carusone.

Reuters je podsjetio da je Carusone ranije rekao da su njihovi nalazi pokazali da su izjave da je X uveo sigurnosnu zaštitu kako bi spriječio pojavljivanje oglasa pored štetnog sadržaja bile u suprotnosti sa zaključcima.

Državni tužilac Teksasa Ken Paxton rekao je, navodi Reuters, da se otvara istraga o Media Mattersu i da je “izuzetno uznemiren optužbama da je grupa manipulisala podacima o X-u”.

The Verge navodi da tužba X-a optužuje Media Matters za miješanje u ugovor, omalovažavanje poslovanja i uplitanje u potencijalnu ekonomsku prednost i da je te tvrdnje teško dokazati s obzirom na visoku granicu Prvog amandmana.

Izvještaj organizacije Media Matters od četvrtka rezultirao je time da su kompanije Walt Disney Co, Warner Bros Discovery i NBCUniversal prestale sa oglašavanjem na platformi.

Direktorica X-a Linda Yaccarino je u ponedjeljak kazala da “podaci pobjeđuju nad manipulacijom ili optužbama” te poručila korisnicima da ne budu izmanipulisani.

“Nijedan autentični korisnik na X-u nije vidio IBM-ove, Comcastove ili Oracleove oglase pored sadržaja u članku Media Mattersa”, izjavila je Yaccarino.

Također je kazala da iako su neki oglašivači pauzirali svoja ulaganja nakon objavljivanja izvještaja, kompanija je jasna u svojim naporima da se bori protiv antisemitizma i diskriminacije.

Reuters piše da su američki prihodi platforme opali za najmanje 55 posto u odnosu na prethodnu godinu od Muskovog preuzimanja.

Otkako je Musk kupio X u oktobru 2022. godine, platforma se suočila sa nizom izazova, poput velikog broja otpuštanja zaposlenih u kompaniji, ali i Muskovih kontroverznih odluka. U decembru prošle godine tadašnje članice Twitterovog (X) Vijeća za povjerenje i sigurnost Eirliani Abdul Rahman i Anne Collier dale su ostavke u znak protesta protiv poruka o “sigurnosti” novog vlasnika Twittera.

Eirliani Abdul Rahman je tada kazala da je razlog njenog izlaska iz Vijeća taj što su pređene crvene linije koje je postavila prije nego što je Musk preuzeo upravljanje na Twitteru. 

“Iz istraživanja Anti-Defamation League i Centra za suzbijanje digitalne mržnje znamo da su uvrede protiv Afroamerikanaca i homoseksualaca porasle za 195 posto, odnosno 58 posto otkako je Musk preuzeo Twitter. Antisemitski postovi su porasli za više od 61 posto u dvije sedmice nakon što je Musk preuzeo Twitter. Još jedna crvena linija za mene je bila kada su prethodno zabranjeni računi poput onih koji su priklonjeni krajnjoj desnici i onih koji su podsticali druge na nasilje, kao što je bio tadašnji američki predsjednik Donald Trump, vraćeni na Twitter”, istakla je ona nakon što je dala otkaz. 

Nakon njihovih ostavki, Twitter je raspustio Vijeće za povjerenje i sigurnost, volontersku i savjetodavnu grupu formiranu 2016. godine.

Problemi sa oglašavanjem u kompaniji X su krenule i ranije, te su prošle godine mnoge velike kompanije, uključujući General Motors i Chipotle, pauzirale oglašavanje na Twitteru. Prodaja oglasa čini oko 90 posto prihoda Twittera, a Musk je prošle godine rekao da je kompanija doživjela “masovni” pad prihoda.

Bijela kuća je optužila Muska za “grozno promovisanje antisemitske teorije zavjere” nakon što se vlasnik X-a u srijedu složio s objavom na toj platformi u kojoj se tvrdi da Jevreji raspiruju mržnju prema bijelcima. Prema toj teoriji zavjere, kako navodi Reuters, jevrejski narod i ljevičari planiraju da bijelo stanovništvo zamijene nebijelim imigrantima što će dovesti do “bijelog genocida”.

Izvor: Reuters, The Verge, CNN

___

Želite sedmični pregled vijesti, analiza, komentara i edukacija za novinare u Inboxu Vašeg e-maila? Pretplatite se na naš besplatni E-bilten ovdje.