Google i Facebook protiv lažnih vijesti pred izbore u Francuskoj

Google i Facebook protiv lažnih vijesti pred izbore u Francuskoj

Google i Facebook protiv lažnih vijesti pred izbore u Francuskoj

Facebook i Twitter nastavljaju borbu protiv lažnih vijesti, ovaj put pred predsjedničke izbore u Francuskoj.
 
Google se udružio s medijskim kućama među kojima su i Agencija France-Presse, BuzzFeed i Le Monde kako bi u sklopu inicijative CrossCheck osnažili koncept provjeravanja činjenica.
 
Kao dio te inicijative, i Facebook radi s novinskim organizacijama na reduciranju lažnog sadržaja koji se pojavljuje na toj društvenoj mreži pomoću alata kao što je CrowdTangle, za monitoring postova na socijalnim platformama koji se odnose na izbore.
 
Sve redakcije koje učestvuju u inicijativi doprinosit će svojim iskustvom i resursima kako bi se ubrzao i osnažio proces verifikacije sadržaja i kako bi tačni medijski izvještaji došli do građana u Francuskoj, ali i šire.
 
Zainteresovani čitaoci moći će se obratiti CrossCheck timu sa pitanjima o neverifikovanim i sumnjivim stranicama i postovima na društvenim mrežama, a medijski partneri producirat će svoje priče zasnovane na informacijama u sklopu inicijative.
 
CrossCheck inicijativa početno je razmatrana u septembru 2016. godine, i dizajnirana je u konsultacijama sa lokalnim i državnim medijima u Francuskoj. Dosad se inicijativi priključilo 17 medijskih kuća.
 
Nakon širenja brojnih lažnih vijesti putem društvenih mreža pred predsjedničke izbore u Sjedinjenim Američkim Državama, velike medijske kompanije pokreću inicijative u drugim zemljama kako ne bi ponovo došlo do sličnog problema. Podsjećamo, nedavno je Facebook predstavio nove alate za suzbijanje lažnih vijesti pred parlamentarne izbore u Njemačkoj.
 
Izvori: Nieman Lab, BBC